Leht: raudteetunneli Tallinna ja Helsingi vahele võib rajada viie aastaga
Raudteetunneli Tallinna ja Helsingi vahele võib rajada viie aastaga, sest seda soodustab proovipuurimistega kinnitust saanud võimalike trasside alla jääv graniitpõhi.
"Graniidist merepõhi lausa soodustab tunneli ehitamist. Tunnel on tehniliselt täiesti võimalik," ütles Helsingin Sanomatele Soome geoloogia uurimiskeskuse eriuurija Ossi Ikävalko.
Esialgse kava kohaselt peaks rajama vähemalt kolm tunnelit ning nende rajamist tuleb alustada korraga nii Helsingist kui Tallinnast ja lisaks samal ajal veel kahelt tehissaarelt trassi keskel mõlemas suunas.
Lehe kinnitusel on soomlastel graniidi puurimisel ja lõhkamisel arvestatavad kogemused ning kui kuus puurimismasinat liiguksid päevas edasi ainult 10 meetrit, siis aastaga jõuaks ühe tunneliga edasi liikuda paarkümmend kilomeetrit.
Tallinn ja Helsingi, kahe riigi vastavad ministeeriumid ja Harju ning Uusimaa maakonnad löönud projekti FinEst Link raames käed ning uurivad raudteetunneli majanduslikke eeldusi ja mõju.
Uuringus on küsimärgi all kolm võimalikku marsruuti. Esimene pakutud võimalus on ehitada tunnel Helsingi kesklinnast Viimsi poolsaarele, teine võimalus Tallinna linna alt, nii et maa peale tuleks rong Ülemiste jaama juures ning kolmas on tunnel kuni Naissaareni ning sealt edasi sild Tallinna.
Skeptikud on märkinud, et Tallinna ja Helsingi vaheline liiklus on täna piisavalt hästi toimivate laevaühendustega tagatud.
Toimetaja: Marek Kuul