Tallinn sulgeb maist trolliliini number 9
Tallinn sulgeb alates maikuust Keskuse - Kopli trolliliini number 9, mis on järjekorras viies sulgemisele minev trolliliin.
Trolliliini number 9 hakkab alates 2. maist teenindama bussiliin number 72 Keskuse - Kopli ja liinil hakkavad sarnaselt liinidega number 42 ja 43 sõitma hübriidbussid, ütles Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo BNS-ile.
Läinud aasta 1. jaanuarist sulges Tallinn Väike-Õismäele viivad trolliliinid number 6 Väike-Õismäe - Kaubamaja ja 7 Väike-Õismäe - Balti jaam, juba varem olid suletud trolliliin number 2 Mustamäe - Estonia ja numer 8 Väike-Õismäe - Vabaduse väljak. Neid trolliliine asendavad bussiliinid number 24, 24A ja 22.
Pärast trolliliini number 9 sulgemist jääb Tallinnas tööle vaid neli trolliliini: number 1 Mustamäe - Kaubamaja, number 3 Mustamäe - Kaubamaja, number 4 Keskuse - Balti jaam ja number 5 Mustamäe - Balti jaam.
Lõplikult kaovad trollid linnapildist 10-12 aasta pärast
Trolliliinide sulgemise põhjusena on linn nimetanud vanade Škoda trollide amortiseerumist ja otsust nende asemele uusi trolle enam mitte soetada.
Tallinnas jäävad sõitma heas korras uuemad trollid Ganz Solaris.
"Need me oleme tänaseks päevaks kõik kapitaalremontinud ja ma usun, et need teenindavad tallinalsi oma ressursi lõpliku ammendamiseni ehk suurusjärgus 10-12 aastat," selgitas Tallinna Linnatranspordi juhatuse esimees Enno Tamm "Aktuaalsele kaamerale".
Seejärel saabki tänaseks üle 50 aasta kestnud trollide ajastu Eestis otsa. Tamme sõnul on juba tänaseks tõrjutud see tehnloogia maailmas ajalukku.
"Tänaseks on ainult kontaktvõrgust sõltuv kohmakas trollibuss liikust segav," ütles ta.
Kasutusel on hübriidbussid
Tallinn asub paari aasta pärast vastavalt arengukavale soetama juba teise põlvkonna hübriidbusse. Praegu sõidab Tallinnas paarkümmend hübriidbussi ja sama palju on juba juurde soetatud.
"Kui need 20 hübriidi lähevad käiku, siis kokku on neid 44. See on umbes kümme protsenti kogu pargi mahust, mis on väga hea tulemus Euroopa tasandil," ütles Andres Harjo.
Millist tehnoloogiat kasutatakse Tallinna ühistranspordi veeremina järgmisel kümnendil, on täna Harjo sõnul keeruline ennustada.
"Me keegi ei tea, millist teholoogiat aastal 2024 või 2025 on võimalik osta ja kasutada. Ma eeldan ja loodan, et kindlasti on see elektri kasuks," ütles Harjo.
Kolme aasta eest katsetas Tallinna Linnatransport ka täiselektrilist linnaliinibussi, tookord ei suutnud uus tehnoloogiua Tallinna talvistes oludes hakkama saada.
Toimetaja: Aleksander Krjukov, Merili Nael, Toomas Pott