X

Laadi alla uus Eesti Raadio äpp, kust leiad kõik ERRi raadiojaamad, suure muusikavaliku ja podcastid.

Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.

Vestager: Mažeikiai-Renge probleemi lahendaks raudteejupi taastamine

{{1507625760000 | amCalendar}}
Euroopa Komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager.
Euroopa Komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager. Autor/allikas: Reuters/Scanpix

Läti ja Leedu vahelise lammutatud Mažeikiai-Renge raudteejupi probleemi lahendaks raudtee taasrajamine, ütles Euroopa Komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager teisipäeval Vilniuses.

"Trahv ei lahenda probleemi, mille Leedu Raudtee lõi. Nüüd peab ettevõte meie poole pöörduma ja tulema välja plaaniga, kuidas olukorra kuritarvitamine lõpetada. Ilmselge lahendus oleks raudtee taasrajamine, kuid on ka teisi variante," sõnas Vestager Vilniuses toimuval Balti konkurentsikonverentsil.

Möödunud nädalal trahvis Euroopa Komisjon Leedu Raudteed 28 miljoni euroga kuna too võttis üles Läti ja Leedu vahelise Mažeikiai-Renge raudteejupi eesmärgiga nõrgendada konkurentsi ja takistada Orlen Lietuval teenusepakkuja vahetamist.

"Orleni naftatöötlemistehas kasutas aastaid Leedu Raudtee teenuseid, saates oma tooteid välismaale. 2008. aastal uurisid nad aga, et äkki Läti Raudtee pakub neile paremaid hindasid," rääkis Vestager.

"Selle asemel, et langetada hindu või pakkuda paremat teenust, otsustas Leedu Raudtee leida viisi konkurentsi takistada. Kõige mõistlikum tee Orlenil Lätti jõudmiseks võeti ära ja on siiani taastamata. Leedu Raudtee pole suutnud selgitada, miks rööpad eemaldati, kui mitte konkurentsi tõkestamiseks," jätkas Vestager.

Leedu ametnikud ei ole rikkumist tunnistanud, öeldes, et 19-kilomeetrine raudteejupp eemaldati ohutust silmas pidades.

Vestager: Leedu Raudtee pooleks jagamine oleks ka võimalus

Vestageri sõnul on Leedu Raudtee konkurentsirikkumise üheks võimalikuks lahenduseks lisaks Mažeikiai-Renge raudtee taasrajamisele Leedu Raudtee jaotamine kaheks ettevõtteks.

"Kui me üritasime leida lahendit olukorrale, arutati erinevaid võimalusi. Asi võib olla mu väheses kujutlusvõimes, aga ilmselgeim lahendus on raudtee taasrajamine. Võib leida aga teisi lahendusi," rääkis Vestager teisipäeval Vilniuses.

"Leedu Raudtee jagamist on alates juhtumi algusest läbi aastate arutatud, aga lõpuks ei leitud piisavalt tugevat pühendumust sellele ja nüüd oleme me praeguses olukorras," märkis Vestager.

Tema sõnul ei ole Leedu Raudtee tegevuste jagamine kohustuslik konkurentsirikkumiste eemaldamiseks, kuid tegu on ühe võimalusega.

Leedu Raudtee tegevjuht Mantas Bartuška ütles möödunud nädalal, et esimese sammuna kaalutakse Leedu Raudtee restruktureerimist taristu, kaubaveo ning reisijateveo firmadeks ühise emafirmaga.

"Mida me tänasel päeval realistliku stsenaariumina näeme, on ettevõtte jagamine tütarfirmadeks emafirmaga. Selline korraldus on ka Euroopa suurriikides, nimelt Saksamaal ja Prantsusmaal," sõnas tegevjuht.

Toimetaja: Laur Viirand

Allikas: BNS

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: