USA nõuab Facebookilt edaspidi poliitreklaamide ostjate avalikustamist ({{commentsTotal}})

Oma sotsiaalmeediakontodega peab ettevaatlikult ringi käima, et halbade kavatsustega inimesed neile ligi ei pääseks.
Oma sotsiaalmeediakontodega peab ettevaatlikult ringi käima, et halbade kavatsustega inimesed neile ligi ei pääseks. Autor/allikas: jasonahowie/Creative Commons

USA kongressi liikmed tutvustasid eelnõu, mille vastuvõtmisel oleks Venemaal tulevikus keerulisem salaja sekkuda USA presidendivalimistesse, sest sotsiaalmeediaettevõtted peaksid avalikustama poliitiliste reklaamide ostjad.

Erakondadeülese eelnõuga laiendataks poliitiliste reklaamide avaldamise reeglid televisioonilt, raadiolt ja trükimeedialt internetilehekülgedele.

Seega sunnitaks edaspidi sotsiaalmeediaettevõtteid avalikustama poliitiliste reklaamide ja sisuturunduspostituste ostjad.

Samuti peaksid eelnõu järgi tehnoloogiaettevõtted säilitama andmeid inimeste ja asutuste kohta, kes on üritanud aastas vähemalt 500 dollari eest poliitilist reklaami osta.

Nende andmete hulgas oleksid reklaamide koopiad. Lisaks üksikasjalikud kirjeldused reklaamide mõju kohta, näiteks nende vaadatavus. Ettevõtted peaksid neid andmeid säilitama neli aastat.

Eelnõu loodetakse vastu võtta järgmisel aastal ja kui see saab seaduseks, siis mõjutab see kõiki internetilehekülgi, mille igakuine külastatavus on rohkem kui 50 miljonit inimest. Nende alla kuuluksid näiteks Facebook ja Google.

Mõni aeg tagasi kinnitas Facebook, et USA mulluste presidendivalimiste paiku levitati sotsiaalmeediakanalis umbes 3000 reklaami, millel oli seos Venemaaga. Twitteris oli möödunud aastal selliseid reklaame 2000.

Toimetaja: Priit Luts



Ameerika lipp ja Mao Zedongi portree

Tehnikauudised: sinu taskus võib olla Hiina küberrelv ja unustatud teenused

Tehnikamaailmas kütavad endiselt kirgi turvaaugud, mis tekitavad peavalu nii valitsustele, ettevõtetel kui ka tavakasutajatele. Nii ei soovita näiteks USA võimud enam ameeriklastel soetada Hiina päritolu nutiseadmeid, rike Facebooki innovatiivses kaheastmelises autentimissüsteemis "äratas" ellu unustatud SMS-teenused ning Google ei lase enam nii lihtsalt fotot näpata.

Kuperjanovi pataljon harjutas sel nädalal Sirgalas.

Kolonel: et 2. jalaväebrigaad poleks lihtsalt piiritulp, on ressursse juurde vaja

Sel nädalal esitles kaitseministeerium kaitseväe arengukava aastateks 2019-2022, mille kohaselt investeeritakse meie kaitsevõimekusse enam kui 2,2 miljardit eurot. Üks prioriteete on 2. jalaväebrigaadi järeleaitamine tasemele, mis on Tapal asuval 1. jalaväebrigaadil. Kolonel Eero Rebo hinnangul ei ole 2. jalaväebrigaad praegu vaeslapse rollis, kuid vahendeid on juurde vaja.

Järjejutt: kuidas ma Muski auto ära varastasin
err.ee 45. Tartu maratonil
Autoralli MM
uudised
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: