USA nõuab Facebookilt edaspidi poliitreklaamide ostjate avalikustamist
USA kongressi liikmed tutvustasid eelnõu, mille vastuvõtmisel oleks Venemaal tulevikus keerulisem salaja sekkuda USA presidendivalimistesse, sest sotsiaalmeediaettevõtted peaksid avalikustama poliitiliste reklaamide ostjad.
Erakondadeülese eelnõuga laiendataks poliitiliste reklaamide avaldamise reeglid televisioonilt, raadiolt ja trükimeedialt internetilehekülgedele.
Seega sunnitaks edaspidi sotsiaalmeediaettevõtteid avalikustama poliitiliste reklaamide ja sisuturunduspostituste ostjad.
Samuti peaksid eelnõu järgi tehnoloogiaettevõtted säilitama andmeid inimeste ja asutuste kohta, kes on üritanud aastas vähemalt 500 dollari eest poliitilist reklaami osta.
Nende andmete hulgas oleksid reklaamide koopiad. Lisaks üksikasjalikud kirjeldused reklaamide mõju kohta, näiteks nende vaadatavus. Ettevõtted peaksid neid andmeid säilitama neli aastat.
Eelnõu loodetakse vastu võtta järgmisel aastal ja kui see saab seaduseks, siis mõjutab see kõiki internetilehekülgi, mille igakuine külastatavus on rohkem kui 50 miljonit inimest. Nende alla kuuluksid näiteks Facebook ja Google.
Mõni aeg tagasi kinnitas Facebook, et USA mulluste presidendivalimiste paiku levitati sotsiaalmeediakanalis umbes 3000 reklaami, millel oli seos Venemaaga. Twitteris oli möödunud aastal selliseid reklaame 2000.
Toimetaja: Priit Luts