Piloot Tallinna-Moskva lennu juhtumist: lennundus on väga turvaline ({{commentsTotal}})

Pühapäeval sattus Tallinnast Moskvasse suundunud reisilennuk Venemaa pealinnas maandudes ohtlikult lähedale teisele reisilennukile. Piloot Toomas Uibo selgitas, et kui lennukid olid liikumas teineteise poole, oli tegemist väga tõsise olukorraga. Samas kinnitas ta, et lennundus on siiski väga turvaline.

Lennujuhtimiskeskuse allikas rääkis pühapäeval Interfaxile, et Tallinnast sõitu alustanud lennuk valmistus Šeremetjevo lennuväljal maandumiseks ja oli umbes 4300 meetri kõrgusel, kui käivitus häire, mis annab märku, et teisele lennukile ollakse liiga lähedal. Allika sõnul oli kahe lennuki vahemaa sel hetkel 600 meetrit.

Uibo rääkis ETV saates "Ringvaade", et pühapäeval Šeremetjevo lennuvälja kohal juhtunu kohta veel täpsemat informatsiooni saada pole ja seetõttu on ka keeruline öelda, mis täpselt juhtus.

Kui aga lennukid olid liikumas teineteisele vastu, siis oli tema sõnul tegemist väga tõsise olukorraga.

"Ühelt poolt on öeldud, et 600 meetrit, aga see peab olema mingis kontekstis. Lennukite omavaheline kõrgusevahe on näiteks 300 meetrit ja see on täiesti tavaline. Nüüd ongi küsimus, mis seal täpselt juhtus. Kui see on kokkupõrkekurss, siis on asi väga tõsine, siis on sekundite küsimus," rääkis Uibo. Ohtlikuks teeb sellise olukorra lennukite kiirus.

Uibo sõnul sellepärast ongi lennukid varustatud süsteemidega, mis teiste lennukite eest hoiatavad. Esmajärjekorras peaks piloote hoiatama lennujuht.

Hoiatussüsteem annab Uibo sõnul pilootidele võimalikust ohust teavet vara. Mõnikord ei pruugi olukord ollagi väga ohtlik, kuid süsteem annab ikka välja hoiatuse ehk n-ö punase teate.

"See sõltub, kas üks lennuk tõuseb, teine laskub. Ainuüksi see 600 meetrit praegu ei ütle väga palju," tõdes ta. Uibo kinnitas, et iga selline intsident vajab aga põhjalikku uurimist.

Tema sõnul tuleb ka Nordica lendudel üks või kaks korda aastas ette, et hoiatussüsteem annab n-ö punase teate.

"Neid tuleb ikka lennuettevõtetel ette. See ei ole surm-silme-ees teema, aga see süsteem ongi selleks ehitatud, et vältida neid kokkupõrkeid. Ja kui see süsteem selle punase teavituse saab, siis tuleb igal juhul seda uurida," rääkis ta.

Eelmine aasta oli reisilennunduses üks kõige turvalisemaid, sest ei juhtunud ühtki surmaga lõppenud lennuõnnetust.

"Lennundus on üleüldse väga turvaline. Tead, mitu inimest aastas lendab reisilennukitega maailmas? Umbes 3,7-3,8 miljardit. Kui nüüd mõelda, et 3,8 miljardist inimesest ükski ei saanud surma, siis see fakt kõneleb juba enda eest," rääkis Uibo.

Toimetaja: Merili Nael



Raua 22

Ehitaja omavoli viib Kadriorus ajaloolise hoone lammutamiseni

Tallinnas Kadriorus Raua 22 asuvat miljööväärtuslikku hoonet ootab ees lammutamine, sest möödunud sügisel eemaldas hoonet laiendama ja rekonstrueerima pidanud osaühing Hestlandia lubatust märksa enam seinu ning nüüdseks on selgunud, et olemasolevat hoonet enam säilitada ei saa.

uudised
Juulist on Mikk Marrani ametinimetus välisluureameti juht.

Peeter Helme raamatusoovitus: välisluureamet annab teada

Osalt on see tõesti propagandistlik teos ning mõeldud kindlasti nii meie sõpradele kui vaenlastele selleks, et näidata neile, mida Eesti välisluure asjadest arvab. Osalt on see aga siiski ka päris hästi filtreeritud, kokku võetud ja lihtsas keeles edasi antud ülevaade asjade seisust nüüd ja praegu.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: