Õpilasfirmad panid oma tooted klientide ees proovile
Eesti õpilasfirmad said laupäeval proovida, kuidas oma toodet või teenust müüa. Tallinnas Rocca al Mare ja Kristiine keskustes toimunud õpilasfirmade laadal osales 260 noorte ettevõtet, mis on kõigi aegade rekord.
Õpilasfirmade toodete valik on lai, ulatudes söögist-joogist kuni kosmeetika ja nutikate tehnoloogiste lahendusteni. Üks asi on müüa sotsiaalmeedia kaudu, teine asi aga reaalne silmast silma suhtlus. Õpilasfirmasid aitab luua ja kasvatada Eesti Junior Achievement, kelle ettevõtlusõppe programmides õpib enam kui 13 000 noort aastas.
"Meie pakume koolitusi õpilasfirmadele, neid on sel aastal juba olnud. Me teeme neid just novembris, detsembris, jaanuaris enne laata, et neid ette valmistada. Räägime seal neile turundusest ja raamatupidamisest ja müügist, ühesõnaga kõike seda, mida on vaja ettevalmistuseks ja edukaks tegutsemiseks," tutvustas protsessi Junior Achievement Eesti direktor Kersti Loor.
Keskmiselt teenib üks õpilasfirma tegutsemise jooksul kasumit 200 eurot.
Võrust pärit õpilasfirma Fallster mõtles välja seltskonnamängu, mis võiks edukalt sobida näiteks algklasside vahetundidesse.
"Näiteks kui roosas tiimis oled, siis pead saama roosa palli roosasse auku ja siis on punane pall, mis annab lisapunkti, kui selle oma tiimi auku saad," tutvustas mängu üks Fallsteri liikmetest Keitlin Kääpakaust. "Netist leidsime inspiratsiooni ja sealt arendasime edasi, mõtlesime mängule reeglid, tegime endale sobivaks, kuidas meie arvates oleks kõige parem."
Nii nagu kogu maailmas, püüavad ka paljud Eesti õpilasfirmad tegutseda ökovaimus ja taaskasutuse nimel. Näiteks Valga põhikooli kolm õpilast leidsid viisi, kuidas teistele rõõmu pakkumiseks ära kasutada puupakke, tehes neist õueküünlaid.
"Mõnedele inimestele see ei sobi - korteris elavatel inimestel pole sellega midagi teha, suurtes linnades see eriti hästi ei müü, pigem maakohtades müüb paremini," tutvustas Valga põhikooli õpilasfirma Tuliotsa liige Jaak Vilo oma toote müügiedu.
Lisaks tavapärastele poekülastajatele käisid laadal ringi ka žürii liikmed, kes valisid välja parimad õpilasfirmad eri kategooriates. Aasta parim Eesti õpilasfirma selgub siiski alles maikuus toimuval võistlusel.
Toimetaja: Merilin Pärli