Pressinõukogu andis PBK omaniku ja Postimehe vaidlustes õiguse lehele ({{commentsTotal}})

PBK.
PBK. Autor/allikas: Siim Lõvi /ERR

Pressinõukogu arutas telekanali PBK omanikfirma Baltic Media Alliance kahte kaebust Postimehe veebis mullu detsembris ilmunud artiklite peale ja otsustas, et kummalgi juhul ei ole leht head ajakirjandustava rikkunud.

Postimehes 11. detsembril ilmunud artiklis "Raul Rebane: uuring, mis aitab lõpetada rumalusi" teeb Rebane ettepaneku lõpetada koheselt igasugused rahaeraldised Venemaa telekanalitesse. Baltic Media Alliance kaebas pressinõukogule, et artikkel sisaldab ebaõigeid ja eksitavaid väiteid PBK kohta. Kaebaja märgib, et PBK ei ole Venemaa tähtsam kanal, PBK programme kujundatakse Riias ja transleeritakse Baltimaades, mitte Venemaal.

Postimees selgitas, et tegemist on arvamuslooga, mitte ettevõtte majanduslikku tegevust kirjeldava artikliga. Postimees lisas, et juriidiliselt on PBK tõepoolest Lätis registreeritud ettevõte, kuid de facto edastab suuresti Venemaa telekanali Pervõi Kanal programmi, mida Raul Rebane oma artiklis ka silmas pidas.

Pressinõukogu otsustas, et Postimees ei ole eksinud ajakirjanduseetika koodeksi vastu. Pressinõukogu hinnangul ei ole arvamusartiklis silmas peetud seda, kes juriidiliselt on PBK omanik ja kus firma on registreeritud, vaid PBK sisu. Selles kontekstis on artikli autoril õigus väita, et tegemist on Venemaa telekanaliga.

Pressinõukogu arutas ka Baltic Media Alliance kaebust Postimehe veebis 18. detsembril ilmunud artikli "Eerik-Niiles Kross: väide, et PBKsse ostetavate saadete sisu pole Eestile ohtlik, on vale" peale. Lugu räägib Tallinna maksumaksja raha eest PBK-s eetriaja ostmisest. Autor leiab, et PBK omaniku Baltic Media Alliance´i väljaanded on analüütikute hinnangutele tuginedes Kremli propaganda levitamise peamisteks kanaliteks Balti riikides.

Baltic Media Alliance kaebas pressinõukogule, et artiklis on faktiviga BMA omaniku kohta (artiklis seisab, et omanik on Vadim Solodov, tegelikkuses on Olegs Solodovs). Samuti peab kaebaja valeks artiklis olevat väidet, et BMA on registreeritud Suurbritannias. Kaebaja märkis, et BMA on registreeritud Läti äriregistris. Lisaks sisaldab artikkel kaebaja meelest teisigi valeväiteid. Kaebaja palus Postimehel eksitava ja ebaõige info levitamise pärast artikli veebist eemaldada ja avaldada valeinfo ümberlükkamise, kuid väljaanne seda ei teinud.

Postimees vastas pressinõukogule, et andis 29. detsembril sõna PBK esindajale Eestis Margus Merimale, kes vastas pikalt ja põhjalikult kõigile PBK-d puudutavatele küsimustele ning muu hulgas selgitas ka PBK ja Pervõi Kanali vahekorda.

Pressinõukogu otsustas, et Postimees ei eksinud ajakirjanduseetika koodeksi vastu. Pressinõukogu hinnangul oli tegemist Eerik-Niiles Krossi arvamuslooga, milles autor avaldas oma seisukohad. Postimees avaldas 29. detsembril intervjuu PBK esindajaga Eestis, kes sai võimaluse arvamusloos olnud valeväited ja -faktid ümber lükata.

Toimetaja: Mirjam Mäekivi



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: