Kruusateedele plaanitud miljonid läksid Kose-Mäo neljarajalisele maanteele

Valitsuse programm, mis pidi kruusateede kandevõime ja tolmuprobleemi oluliselt lahendama, on aastate jooksul ilma jäänud suurest hulgast sinna esialgu planeeritud rahast.
Kruusateede tolmuvabaks ehitamise programmi kärbiti, et ehitada Tallinna-Tartu maantee neljarajaline jupp, kirjutab Eesti Päevaleht.
Kuigi kruusatee tolmuvabaks muutmine ehk kõva kattega katmine pole ainus ega alati ka kõige mõistlikum viis tee seisukorda parandada, lahendab see korraga nii kandevõime kui ka tolmuprobleemi.
Kui veel 2015. aastal oli kruusateede tolmuvabaks muutmiseks ette nähtud kolm miljonit eurot, siis 2016. aastal juba 10,7 miljonit ning tänavuse kava järgi pidanuks selleks kulutatama juba 16,7 miljonit eurot ja 2020. aastal 17 miljonit eurot.
Taavi Rõivase valitsus tegi kava ringi juba 2016. aastal ja uuendatud kavas oli kruusateede programmi kõvasti kärbitud ehk 2017. aastaks mõeldud summa oli vähenenud 9,3 miljonilt eurolt 7,3 miljonile eurole ning juba nimetatud tänavuse aasta rahasumma kärbiti kuuele miljonile eurole, 2020. aasta oma neljale miljonile eurole ehk tolmuvabade kruusateede programmi tõmmati seega kümnete miljonite eurode ulatuses kokku.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teedetalituse juhataja Julia Bergštein ütles, et teehoiukava muutes otsustas valitsus Tallinna-Tartu maantee Kose-Ardu-Võõbu-Mäo teelõigu neljarajaliseks ehitamise alates 2017. aastast, mille eeldatav maksumus pidi olema 170 miljonit eurot.
"Kuigi Kose-Mäo teelõigu ehituse tõttu eraldati riigiteede hoiuks 2019. ja 2020. aastaks ka lisavahendeid 40 miljonit eurot, siis tuli üle vaadata ka varem kavandatud riigiteede muude teehoiutööde mahud," selgitas ta, miks kruusateede programmi rahastus nii järsult vähenes.
Selle aasta alguse seisuga kuulus riigile 4725 kilomeetrit kruusateid, mis on tegelikult vaid 28,5 protsenti kõigist kruusateedest ning ülejäänud kuuluvad kohalikele omavalitsustele või on eraomanduses.
Toimetaja: Marek Kuul