Raimond Kaljulaid: läbimurre Merimetsast on välistatud ({{commentsTotal}})

Merimetsa
Merimetsa Autor/allikas: maps.google.ee

Põhja-Tallinna linnaosavanem Raimond Kaljulaid ütles Tallinna ummikute kontekstis, et läbimurre Merimetsa rohealast on välistatud.

Kaljulaid tuletas meelde, et Merimetsa võeti paari aasta eest Tallinna linnavolikogu otsusega kaitse alla ning Merimetsal on ka kaitsekorralduskava, mis ütleb üheselt, et sinna ei saa rajada teerajatisi.

"See, et Merimetsa võiks tulla suur autotee, on täiesti välistatud," rääkis Kaljulaid ERR-ile.

Aastaid tagasi planeeris linnavalitsus tänavat läbi Merimetsa, mis oleks suunanud Paldiski maanteelt liiklust otse Põhja-Tallinna, kuid tugeva vastuseisu tõttu on selle ühenduse plaan pelgalt tolmu kogunud.

Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf ütles Postimehele, et nimetatud ühendusteed pole unustatud, kuid kohalike vastuseisu tõttu sellega praegu aktiivselt ei tegelda. Tulevik nõuab aga kindlasti mingeid lahendusi.

"Kindlasti saab pudelikael olema Kopli poolsaar. Kui Kopli liinid ja muud asumid täis ehitatakse, siis tuleb sinna juurde eeldatavalt kuskil 10 000 – 15 000 elanikku. Aga praegu viib sinna 1+1 tänav koos trammiliiniga," ütles ta. "Merimetsa tee olekski see, kust saaks Kopli poole ja sealt linna, sest olemasolevad tänavad ei kannata tulevikus seda liiklust välja."

Kaljulaid: laiemad teed ja läbimurded pole lahendus

Põhja-Tallinna linnaosavanem ei nõustu nende inimestega, kes leiavad, et probleem on kitsastes teedes, ristmike väheses läbilaskevõimes või selles, et pole rajatud üht, teist või kolmandat täiendavat läbimurret.

Probleemi põhjus on tema hinnangul ikkagi selles, et Tallinna tänavavõrgu jaoks on meil autosid liiga palju ja neid kasutatakse liiga sagedasti.

"Selles ei ole otseselt keegi süüdi, see on lihtsalt ajalooliselt selliselt kujunenud olukord, mida 1990. aastatel planeerimisotsuseid teinud inimesed võib-olla ei osanud ega saanudki ette näha. See probleem ei ole unikaalne, see on kõikides Euroopa suuremates linnades," märkis Kaljulaid.

Ainus lahendus on linnaosavanema hinnangul see, et tuleb tugevalt panustada ja arendada ühistransporti ning luua jalakäijatele ja jalgratturitele mugavad tingimused.

"Tallinn sellega tegeleb. Eelmisel aastal võeti vastu rattastrateegia, mis näeb ette kümne aasta jooksul mugava ja ohutu ning kogu linna katva rattateedevõrgustiku väljaarendamise. Uued tänavad, mis tehakse, tehakse jalakäija- ja kergliiklejasõbralikud," loetles ta.

Kaljulaid loodab, et muutus toimub mingil määral ka põlvkondadega. "Seda on selgelt tunda, et noorem põlvkond enam nii sageli esimese asjana auto ostmisest ei unista. On hakatud aru saama sellest, et kui oled noor inimene ja väga palju veel ei teeni, pole kuigi mõistlik kulutada kuus mitusada eurot autoliisingule, kütusele ja kindlustusele. Võib-olla oleks selle raha eest mõistlikum hoopis reisida, õppida või midagi muud lõbusamat teha."

Toimetaja: Priit Luts



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: