Taksojuhtidele teeb muret kallis liikluskindlustus ({{commentsTotal}})

Taksofirmadele ja taksojuhtidele teeb muret kallis liikluskindlustus, sest taksode kindlustamine võib maksta mitu korda rohkem kui tavasõiduki kindlustamine. Kindlustusfirmade liit aga põhjendab olukorda väitega, et taksod põhjustavad ka keskmisest rohkem õnnetusi.

Kui tavalise sõiduauto kindlustamine võib aastas maksma minna kuni 100 eurot, siis takso kindlustamine võib maksma minna lausa üle tuhande euro. Taksojuhtide sõnul teeb asja hullemaks veel see, et kindlustusseltsid ei taha eristada erineva koormusega või erinevas piirkonnas sõitvaid taksojuhte, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Elektritakso juhataja Ermo Kontsoni sõnul viib selline hinnatõus lõpuks igaühe pankrotti.

"Lisaks liikluskindlustusele on tõusnud ka kaskokindlustus ja nende kahe peale kokku minu arvutuse järgi praegu, kui ma jätkaksin sellist kindlustamist, oleks 150 000 eurot aastas, et auto kohta tõusid hinnad üle 300 protsendi. Näiteks praegu on liikluskindlustus meie taksole 1800 eurot," selgitas Kontson.

Tartu taksojuhid kirjeldavad olukorda kui röövimist. FIE-na taksot sõitev Kristo ütles, et taksod võrdsustatakse sisuliselt alarmsõidukiga. "Miks ma pean maksma viis kuus korda rohkem, autol peab olema liikluskindlustus, nii ja see katab kõik ära?" imestas ta ja lisas, et takso kindlustusrisk ei saa kindlasti nii kõrge olla.

Kindlustuse hinnatõus võib asjad hapumaks teha ka autorendi firmadel.

Elektriautorendi firma Elmo Rent tegevjuhi Enn Laansoo Jr sõnul paneb kindlustuse hinnatõus nende autopargi laienemisele seina ette.

"Elmo Rendil on plaan või ütleme soov, eesmärk siin aasta jooksul viis kuni kümme korda oma autoparki suurendada ja hetkel vaadates kõiki kulukomponente, sealhulgas ka kindlustust, siis ei suuda seda teha. Ja üks peamisi põhjusi on, jah, see, kus liisingufirma nõuab teatud tingimustel kindlustamist ja siis nendele tingimustele vastavalt on kindlustuspakkumine selline, et äriplaan ei vea kasumlikult ennast välja," rääkis ta.

Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimees Mart Jesse põhjendas kõrgeid hindu sellega, et taksod põhjustavad tavasõidukitest rohkem õnnetusi.

"Kui vaadata statistika peale, siis taksod on tavasõidukiga võrreldes keskmiselt neli korda ohtlikumad, see ei ole tingitud mitte sellest, et taksojuhid oleks halvemad juhid, vaid seetõttu, et nad osalevad sisuliselt ööpäevaringselt liikluses ja mida rohkem sa liikluses osaled, seda suurem on ka liiklusõnnetusse sattumise tõenäosus."

Jesse lisas, et taksole tehtav kindlustus erineb tavalisest liikluskindlustusest ainult oma kallima hinnasildi poolest.



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: