Turismispetsialist: Soomet tuleks vaadata kui siseturgu
Põlvkondade vahetus on söönud ära Soome turistid Eestist, ütles turismispetsialist Pekka Linnainen intervjuus Vikerraadiole.
Soome turistide vähenemise üks seletus on viina hind, kuid see on lihtsustatud lähenemine, lausus Linnainen.
"Viina hind on väga lihtne vastus, mis on alati poliitiline küsimus. Üks seletus ta muidugi on, sealhulgas hinnataseme tõus," rääkis ta.
"Aga rohkem on siin põlvkondade vahetus ja muutus, mis trendi loob. Siiamaani on kõige edukam sihtrühm Eestile olnud keskealised ja eakad inimesed. Nemad lihtsalt on ära kadumus. Eesti nostalgia ei too enam inimesi Saaremaale või Haapsallu," jätkas Linnainen.
Ta tõdes, et kõige paremini on Soomes müünud Saaremaa bränd. "Eesti tooted jäävad peitu, aga alati kui on Saaremaa juust või Saaremaa vorst vms, siis läheb paremini kaubaks."
Linnainen tõdes, et Soome noored käituvad teistmoodi, neid huvitavad teised asjad. "Neile on Tallinna reis täielikult siseturism, see pole mingi välisreis."
Eesti turismiarendajatele soovitas Linnainene: unustage, et Soome on välismaa.
"Vaadake, kuidas Soome siseturg käib, vaadake riiki kui teist siseturgu. Vaadake, kuidas soomlane käitub siseturul ja müüge Eestit sinna vastavalt. Üldine reegel on see, et Tallinn on lihtsalt osa Helsingi müügipiirkonnast," selgitas ta.
Toimetaja: Priit Luts