Häirekeskus on saanud autodelt tänavu üle 120 hädaabikutse ({{commentsTotal}})

Alates 31. märtsist varustatakse EL-i liikmesriikides müüdavad sõidukite uued mudelid eCall süsteemiga.
Alates 31. märtsist varustatakse EL-i liikmesriikides müüdavad sõidukite uued mudelid eCall süsteemiga. Autor/allikas: Skoda pressimaterjalid

Häirekeskusesse laekus 2018. aastal 125 automaatset hädaabikutset ehk eCall-teadet, millest kolmel korral oli tegemist sündmusega, mille puhul vajati reageerivate jõudude abi.

Neist esimene juhtum leidis ka meedias kevadel kajastamist ja puudutas Lõuna-Eestis külmas öös sõidukiga hätta jäänud Vene Föderatsiooni kodanikke. Nemad helistasid ise oma sõidukist häirekeskusesse ja andsid teada, et neil pole kütust ning vajavad abi.

Teine sündmus puudutas teelt välja sõitmist, milles keegi viga ei saanud. Ka kolmas juhtum puudutab liiklusõnnetust, mille puhul sõiduk tegi ise teate häirekeskusele. Ka selle puhul ei olnud tegemist raske õnnetusega.

"Praegu ei saa veel öelda, et eCall oleks veel kellegi elu päästnud, kuid on inimesi kindlasti abistanud vähemalt neil kolmel juhul," ütles häirekeskuse pressiesindaja Heiko Leesment ERR-ile.

Samas tasub arvesse võtta, et nõuetele vastava eCall lahenduse paigaldamine on autotootjatele Euroopa Liidus kohustuslik käesoleval aastal valmivatele uutele mudelitele.

"Kindlasti ei moodusta need sõidukid suuremat osa Eesti teedel liikuvatest sõidukitest. Seetõttu võib eeldada, et eCall-teateid hakkab laekuma häirekeskusele rohkem tulevikus, mil toimiva eCall-lahendusega sõidukeid on Eesti teedel rohkem," märkis Leesment.

Toimetaja: Priit Luts



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: