Autotehaste sulgemine pole niigi madalaid autohindu veel mõjutanud ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Siim Lõvi /ERR

Populaarsete automarkide, nagu Toyota, Mazda ja Škoda uute autode müügihinnad on Eestis oluliselt langenud, kuid see ei ole veel seotud koroonapandeemiast tingitud tehaste sulgemisega.

Mazdade müügiga tegeleva Inchcape Motors Estonia turundusjuht Maren Uibo ütles ERR-ile, et Mazdade soodushinnad olid juba enne koroonapandeemiat ette planeeritud. Uibo täpsustas, et soodustusi võimaldab teha Baltikumi ühine ladu, kus on suured varud.

"Riigiti on kriisi- ja eriolukorrad erinevas faasis. Tehased on üle maailma laiali, ühe kaubamärgi autosid ei toodeta ainult ühes piirkonnas, vaid tootmine on mudelite kaupa üle maailma. Ja veel ei saa me öelda, kas on kriis möödas, kuid peale kriisi on olukord tööstuses kindlasti muutunud," ütles Uibo ja lisas, et kriis on juba praegu autotootmist mõjutanud.

Škoda Tallinna tegevjuht Toomas Kuusk ütles ERR-ile, et eriti odavad on praegu Škoda Octaviad, sest hiljuti tuli müügile uus mudel.

"Ladu on pigem antud juhul väike kui suur, sest autode tootmine tehastes on praegu poolteist kuud seisnud," ütles Kuusk ja lisas, et see mõjutab ka automüüjaid teistes riikides.

Kuusk ütles, et nii uute kui ka pruugitud Škodade müük on kolm korda langenud, sest füüsiliselt polnud autosid, mida müüa.

Koroonakriisi tõttu langes autoturg 66 protsenti

Toyota maaletooja Elke Grupi tegevjuht Veiko Karu ütles ERR-ile, et koroonakriisi tõttu langes autoturg Eestis 66 protsenti. Karu lisas, et aprillis oli uusi kliente väga vähe ning sarnaselt turismisektoriga sai ka autode müük kõvasti pihta.

"Enamus autotehaseid Euroopas on ka tänasel päeval suletud ehk nad ei tooda autosid peale. Et aru saada, mis mõju sellel olema saab, on veel vara ennustada," ütles Karu.

Karu lisas, et autotööstus on kindlasti sektor, mis ka kriisi möödudes kõvasti kannatab.

"Kuna Euroopas on majandus riikidel omavahel seotud ja kui riigid hakkavad meetmeid ja piiranguid lõpetama, siis on alles aru saada, mis mõju sellel kõigel olla võib," ütles Karu.

Samas täpsustas Karu, et maikuus on hakanud uute autode ostmise asemel aktiveeruma kasutatud autode müük.

AMTELi juhi Arno Sillati hinnangul aga automüüjatel väga suuri laovarusid ei ole, sest võrreldes eelmise kriisiga seisis nüüd paar kuud ka autotööstus. Tootmata jäi paar miljonit autot ja seetõttu väga suuri allahindlusi ei tule.

Sillati sõnul võtab aga automüügi turu taastumine mullusele tasemele aega kuni kaks aastat.

Toimetaja: Grete-Liina Roosve

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: