Tallinki laen viibib välisregistris laevade tagatiseks seadmise tõttu ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Tallinki laev sadamas
Tallinki laev sadamas Autor/allikas: Siim Lõvi /ERR

Kredexi juhi Lehar Küti sõnul on Tallinki laenu allkirjastamisega läinud aega, kuna laenuleping on mahukas ning teiste riikide registrites olevate laevade tagatislepingute vormistamine on juriidiliselt keerukas.

"Summa on väga suur. Sellega seoses see laenuleping on tavapärasest mahukam, see laenuleping, mida Tallinkiga läbi räägime on 80-90 lehekülge pikk ingliskeelne dokument. Eks ta võtab oma aja, ma arvan, et see on täiesti normaalne protsess, et ta nii kaua võtab. Normaalsetes oludes võtaks isegi kordades kauem aega," ütles Kütt ERR-ile.

"Tallinki laenu puhul kindlasti oluline aspekt, mis aega võtab, on tagatiste seadmine. See on tavapärasest keerulisem. Me liigume sellega heas graafikus ja ma arvan, et lähinädalatel on selles osas juba positiivseid uudiseid," märkis Kütt.

Kütt kinnitas, et Tallinki laenule seatavaks tagatiseks on ettevõtte laevad, nende tagatiseks seadmine on aga juriidiliselt keerukas protsess. "Need laevad on erinevate riikide registrites, see kõik nõuab ka sealset juriidilist abi ja kuidas neid tagatislepinguid täpselt vormistada."

Kütt ei osanud kommenteerida, kas üks laevadest on ka alles ehituses olev laev.

Tallinki juht Paavo Nõgene ütles eelmisel nädalal, et lepingu sõlmimine on lähipäevade küsimus. Möödunud nädalal toimus Kredexiga täiendav vestlus.

Valitsus otsustas 8. mail, et annab Tallinkile 100 miljonit eurot laenu, mille tähtaeg on kolm aastat ja mis tuleb tagastada ühes osas laenutähtaja lõpus. Laenulimiit on lubatud kasutusse võtta osade kaupa, iga osa minimaalne suurus on vähemalt kümme miljonit ja maksimaalne suurus 40 miljonit eurot.

Toimetaja: Barbara Oja

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: