Maanteeamet loodab Padaoru teelõigu korda teha liiklust ümber suunamata ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Maanteeameti ida teehoiu osakonna juhataja Anti Palmi ütles, et teisipäeval kahest kohast osaliselt kokku varisenud Tallinna–Narva maantee 120. kilomeetril asuv Padaoru teelõik ei pidanud vastu tugevale vihmasajule. Neljapäeval algavad lõigul remonditööd.

Maanteeamet loodab, et remondi käigus suudetakse liiklus lõigul tagada ja seda pole vaja ümber suunata. Päevas läbib lõiku üle 4200 auto.

Miks Padaoru teelõigul varing tekkis?

Teisipäeval oli Virumaal tugev vihmasadu, mis põhjustas Padaorus pinnase nihke. Seal on pikalt kallak, mis kogus vett ja see vesi uuristas endale tee ning uuristatud tee tõttu kaotaski osa nõlvast oma stabiilsuse.

Võib öelda, et aukartustäratava osa teest on vesi ära viinud ja see on nagu puder läinud nõlva alla laiali. Kantmeetrites ma ei julge kogust hinnata, kuid väga suur osa materjali on ikka alla läinud.

Kohapeal teed vaadates võib vist öelda, et isegi hästi läks, sest suurema vihma korral oleks olnud olukord hullem?

Jah, teel on jälgi, kus vesi on tee pealt midagi ära kraapinud, ehk kui oleks olnud 15 minutit pikem vihmasadu, siis oleks olnud varingukohti veel. Praegu on kaks suurt kohta ja üks-kaks varisemisjälgedega kohta.

Kas võib öelda, et selle varingu puhul tegu on  force majeure'iga või võivad põhjuseks olla ka ehitusvead?

Need konkreetsed vajumid pole seotud kuus-seitse aastat tagasi toimunud silla ehitusega, sest need on tollasest ehituse kohast kahel pool.

Kindlasti oleks olnud võimalik olukorda vältida, kui olemasolev veeviimar oleks olnud massiivsem ja suutnud võtta rohkem vett vastu ja oleks viivitanud vee üle tee serva minekuga. Aga senise 10-15 aasta jooksul pärast praeguse veeviimari ehitamist pole seal selliseid olukordi olnud.

Kui ohtlik see lõik praegu on?

Kui piirkiirust jälgida ja sõita sellest august mööda, siis see pole ohtlik, kuid kindlasti nõuab teelõik tähelepanu. Praegu on olukord stabiilne ja kui vihma juurde ei tule, siis ta peaks olema püsiv.

Kui palju võib olukorda hullemaks teha see, et kohapeal vaadates tundus, et ega paljud autod piirkiirusest 50 km/h kinni ei pea?

Selge on see, et kui tekivad olukorrad, kus keegi jääb pidurdamisega hiljaks, siis võivad tagajärjed olla väga halvad. Praegune 50 km/h piirkiirus peaks tagama selle, et suudetakse ohtlikust kohast sõbralikult mööda minna nii, et antakse üksteisele teed.

Millal läheb tee parandamiseks?

Esialgsed nõlva kindlustamised tehakse juba neljapäeval. Täna on ettevalmistustööd, tehnika kogunemine, materjalide tarne alustamine. Ehk augud täidetakse loodetavasti neljapäevase päeva jooksul, aga kui läheb kauem, siis läheb kauem, sest sellist tööd Eestis väga tihti ei tehta ja sellise töö kogemust väga palju ei ole. Võibolla selle töö käigus variseb veel midagi rohkem kokku ja tuleb veel ulatuslikumalt töid teha.

Seega vaatate praegu eesootavat tööd lootusrikkalt ja pole vaja teha ümbersõite, nagu oli seitse aastat tagasi paari kuu jooksul, kui olid Padaorus truubi ehitustööd?

Loodame, et üks sõidurada jääb avatuks ja liiklejatel on reguleerijate abil võimalik seal liikuda. Aga kui olukord muutub, siis ta muutub ja me suuname liikluse Kiviõli kaudu ringi.

Vaadates seda suurt vihmakogust või ka näiteks viimast talvegi, võib öelda, et ilmad on väga muutlikud. Kas see võib tähendada ka uut vaadet tee-ehituse seisukohalt?

Viimastel aastatel on jah lühiajalisi valingvihmasid, kus lühikese ajahetkega sajab suur kogus vett alla, tõesti rohkesti olnud. Ja eks see tähendab tõepoolest seda, et need kohad, kus on Padaoru omaga sarnased veeviimarid, tuleb üle vaadata. Sest ka linnades on üleujutatud kohti. Nii et kindlasti mõjutab ilm ka meie teeehitusstandardeid.

Padaoru teeb eriliseks see, et orust läheb läbi kõrge muldkehaga tee. Ning tee, mis kogub vett, on seal hästi pikk. Veeviimareid võib küll olla, aga vesi tahab ikka otse üle ääre alla minna ning sellest probleemid tulevadki.

 

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: