Maanteeamet: lageraiete tõttu ei võta metsloomad ökodukte omaks
Maanteeameti hinnangul ei võta metsloomad Eesti ökodukte omaks, sest nende vahetus läheduses tehakse liialt lageraieid. Amet teeb ettepaneku kehtestada lageraiele piirangud.
Maanteeameti taristu arendamise osakonna juhataja Andres Urm pöördus rahandusministeeriumi poole ettepanekuga kehtestada rohevõrgustiku sidustamise tagamiseks lageraiele piirangud. Muu hulgas leiab Urm, et edaspidi ei tohiks muuta sealset maakasutust, rajada piirdeaedasid ja joonobjekte, kuid piiramist ei vajaks raied, mis suudavad sidustust tagada.
Urm märkis, et näiteks on raieid tehtud Kolu ja Kohatu ökodukti vahetuses läheduses ja seetõttu ei ole sillad enam ümbritseva metsaalaga korralikult sidustatud.
"Olukorras, kus riik on teinud olulisi investeeringuid rohevõrgustiku sidususe tagamiseks ning maanteeamet on uutes taristuprojektides välja ehitanud ressursikulukaid rajatisi, on eesmärgipärane tagada nende rajatiste toimivus pikas perspektiivis," kirjutab Urm.
Lisaks toob Urm välja, et oluline on just kohalike omavalitsuste (KOV) üldplaneeringute koostamise käigus ökoduktide ja ulukitunnelite sidususe tagamine.
"Maanteeamet on arvamusel, et kui KOV-ide üldplaneeringud jäävad rohevõrgustiku võtmekohtade maakasutuse määramisel üldsõnaliseks ja ebakonkreetseks, puuduvad KOV-il hiljem reaalsed hoovad ebasoovitava tegevuse ohjeldamiseks ehitus- või detailplaneeringu etapis. See võib viia rohevõrgustiku katkemiseni ning seada küsitavuse alla võrgustiku toimimiseks tehtud investeeringute mõttekuse," seisab pöördumises.
Urm leiab, et kuna rahandusministeeriumil on ruumilise planeerimise korraldamisel koordineeriv roll, siis peaks ministeerium analüüsima, kuidas rohevõrgustiku võtmealade kaitset läbi planeerimisprotsessi paremini tagada.
Toimetaja: Grete-Liina Roosve