Tallinna Sadam jätkas kahjumist hoolimata investeeringutega

Tallinna Sadama käive langes tänavu teises kvartalis koroonakriisi tõttu 31,8 protsenti 22,4 miljonile eurole. Möödunud aasta teise kvartali 7,2 miljoni eurosest kasumist kukkus ettevõte 831 000 euroga kahjumisse.
Valdavalt toimus langus kruiisi- ja reisilaevade reiside vähenemise tõttu koroonakriisis. Piirangud mõjutasid eelkõige reisisadamate segmenti, kuna piiriüleste liikumispiirangute tõttu vähenes oluliselt reisijate ja ka reisilaevade külastuste arv. Reisisadamate segmendi müügitulu langes teises kvartalis 67 protsenti ja poolaasta kokkuvõttes 44 protsenti.
Ettevõte pidas kinni enne kriisi algust plaanitud dividendipoliitikast ja maksis aktsionäridele 30,2 miljonit eurot dividende. Dividendide maksmisega kaasnes tulumaksukulu 4,9 miljonit eurot.
Tulud kasvasid vaid jäämurdja Botnica prahtimistasust, kuna Kanada vetes toimuv suvetöö algas tavapärasest varem.
Esimese poolaastaga investeeris ettevõte 17,4 miljonit eurot ehk 6,3 miljonit rohkem kui aasta varem. Sellest 8,6 miljonit eurot investeeris ettevõte teises kvartalis. Peamiselt investeeris firma Vanasadamas D-terminali rekonstrueerimisse, samuti alustas Tallinna Sadam kruiisiterminali ehitusega ja süvendustöödega Paldiski lõunasadamas.
Teises kvartalis ei toimunud ühtegi kruiisilaevade külastust. Kaubasadamate tulule koroonaviirus mõju ei avaldanud, kuna sest vedellasti maht esimesel poolaastal kasvas kompenseerides puistlasti ja konteinerkaupade mahtude langust.
Eesti riik ei tellinud sadama tütarfirmalt TS Laevad tänavu suvehooajaks täiendavate reiside tegemiseks lisalaeva ning lisareisid otsustati teha olemasoleva laevaga Regula. Seetõttu vähenes ka reisiparvlaevade segmendi tulu. Vähenemist tasakaalustas osaliselt aga tasumäärade tõus, mis on seotud Eesti tarbija- ja kütuse hinnaindeksi ning palgainflatsiooniga.
Tallinna Sadama sadamaid läbis 2019. aastal 10,64 miljonit reisijat ja 19,9 miljonit tonni kaupa.
Toimetaja: Barbara Oja