FT: Saksa autofirmad vähendavad tootmist ja tõstavad hinda
Saksamaa suured autofirmad vähendavad tarnehäirete tõttu tootmist. Müügimahu vähenemise tõttu tõstavad autofirmad nüüd oma luksusklassi sõidukite hinda.
Saksamaa suurte autofirmade luksusmudelite hind tõusis 2021. aastal järsult, pooljuhtide nappus piiras tootmist, kuid samal ajal kasvas hüppeliselt nõudlus uute autode järele. BMW, Audi ja Mercedes-Benzi tulud ühe auto kohta kasvasid pandeemiaeelse ajaga võrreldes keskmiselt 25 protsenti, vahendas Financial Times.
Pandeemia tõttu pöörati ümber aastakümneid kestnud trend, kus autofirmad tootsid rohkem sõidukeid kui müüsid. Autofirmad pakkusid siis suuri allahindlusi, et kasvatada oma müügimahtu.
Pärast pandeemia puhkemist hakkasid autofirmad aga vähem tootma, kui suutsid neid maha müüa. "Oleme näinud varude vähenemist kolm aastat, mis on tingitud tarnehäiretest. Seda pole varem juhtunud," ütles investeerimispanga Stifel analüütik Daniel Schwarz.
Saksamaa autofirmad seadsid pärast pandeemia puhkemist esikohale tulusamate mudelite tootmise. Mercedese müük langes eelmises kvartalis 30 protsenti, kuid tulu vähenes ainult ühe protsendi võrra.
Autofirmade juhid lubasid sellise strateegia jätkamist, isegi siis, kui tarnehäired vähenevad.
"Pole mingit survet müügimahtu taga ajada," ütles Mercedese juht Ola Kallenius.
Luksusautode tootjaid aitab ka kasutatud autode hinnatõus. See muudab uute autode ostmise atraktiivsemaks.
"Lühiaja perspektiivis muudab uute autode vähene kättesaadavus ka kasutatud autode kättesaadavust. See toetab uute autode hinnatõusu," ütles Schwarz.
Toimetaja: Karl Kivil