Hulk universaalteenuse pakkumise saanutest otsustas sellest loobuda
Ligi 130 000 Eesti Energia koduklienti said ettevõttelt automaatselt universaalteenuse pakkumise, kuid neist ligi 12 protsenti otsustas jätkata oma senise elektripaketiga.
Eesti Energia Eesti turu juht Dajana Tiitsaar rääkis ERR-ile, et 130 000 universaalteenuse pakkumise saanud kliendist 90 000 kasutas börsipaketti ja 40 000 fikseeritud hinnaga paketti. Kokku moodustasid nad ligikaudu kolmandiku Eesti Energia koduklientidest, sest ülejäänud kahel kolmandikul on hind juba varem universaalteenusest soodsamalt fikseeritud.
"11. oktoobri seisuga on pakkumisest taganenud 15 300 klienti, mis on ligi 12 protsenti kõigist pakkumise saanud klientidest," lausus Tiitsaar.
Samas on universaalteenuse kasuks otsustanud 5100 klienti, kes automaatpakkumist ei saanud, kuid soovisid sellegipoolest võimalust universaalteenusega liituda.
Eesti Gaasilt universaalteenusele üleviimise pakkumise saanute seast on loobujaid seitse-kaheksa protsenti. Ettevõtte kommunikatsiooni- ja turundusjuht Kersti Tumm ütles, et valdav enamus neist on senised börsipaketi kasutajad.
Dajana Tiitsaar rõhutas, et universaalteenuse hind võib ajas muutuda ja soovitas otsust langetades seda meeles pidada.
"Börsipaketil klientide jaoks on täna pigem mõistlik talve eel universaalteenusele üle minna. Fikseeritud paketis kliendid, kelle hind on pikaajaliselt fikseeritud 19-20 sendi piirimaile, võiksid korra otsust kaaluda, sest kui oma praegusest paketist loobuda, siis samadel tingimustel tagasi liikuda ei saa," sõnas ta.
Eesti Energia kliendid saavad universaalteenuse pakkumise osas otsuse teha kuni 12. oktoobrini ja seega ei ole praegune statistika veel lõplik. Samuti on võimalik universaalteenusele üle minna või sellest loobuda ka hiljem.
Eesti Energia pakub alates 1. oktoobrist rakenduvat universaalteenust hinnaga 19,24 senti kilovatt-tunni eest, millele lisandub 1,99 eurot kuutasu.
Universaalteenusega saab kuni 2026. aasta märtsini igal ajal liituda.