Keskerakondlased panustasid kampaaniasse märkimisväärselt isiklikku raha
Riigikogu valimiste kandidaatidest panustasid Keskerakonna kandidaadid kampaaniasse märkimisväärselt isiklikku raha. Neist suurim kulutaja oli Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart.
Riigikogu valimistel osalenud kandidaadid alustasid erakondade rahastamise järelevalve komisjonile (ERJK) kampaania ajal tehtud kulude deklareerimist. Kolmapäevase seisuga olid avalikud Keskerakonna, Eesti 200, Sotsiaaldemokraatliku Erakonna, Parempoolsete ja Eestimaa Ühendatud Vasakpartei aruanded.
Erakonnad kajastavad valimiskampaania aruannetes vaid erakonna nimekirjas kandideerinud ja ise kulutusi teinud isikute kulud. Erakondade kulud kajastuvad vaid kvartali tulude ja kulude aruannetes.
Keskerakonna kandidaatidel kulus valimiskampaanias oma raha kokku veidi üle 378 000 euro, millest 62 000 oli aruande esitamisel veel tasumata.
Suurim kulutaja oli Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart, kel kulus kampaaniale kokku 28 000 eurot. Kulutustest lõviosa läks välireklaamile ja reklaamtrükistele. Kõlvart sai valimistel 14 592 häält, mis oli peaminister Kaja Kallase järel teine tulemus, kuid loobus riigikogu kohast.
Kõlvarti kampaaniasse panustatud rahast 15 000 eurot annetas tema õde Olga Tjugai, ülejäänu tuli isiklikust rahast.
Kõlvarti järel tegi suurima kulutuse Mustamäe linnaosavanem Lauri Laats, kel kulus 27 000 eurot. Ka Laatsi kulud moodustasid peamiselt reklaamtrükised ja välireklaam. Valimistel sai ta 5982 häält ja osutus ka riigikokku valituks.
Ida-Virumaal kandideerinud ja parlamendist välja jäänud Kaido Höövelson maksis 22 805 eurot. Peamiselt kulus reklaamile ajakirjanduses ja välireklaamile.
Järva- ja Viljandimaal 516 häält saanud Priit Toobal tegi kampaaniat ligikaudu 20 000 euro eest, parlamenti pääsenud Anastassia Kovalenko-Kõlvart 16 000, riigikogust välja jäänud Marek Jürgenson 15 500 ning Dmitri Dmitrjev 13 000 euro eest.
Teiste erakondade kandidaatide kulutused olid väiksemad
Eesti 200 kandidaatidel kulus veidi üle 57 000 euro, millest 50 000 moodustasid reklaamikulud. Nendest omakorda üle 20 000 reklaamtrükised ning 12 500 välireklaam.
Kõige rohkem kulus 12 200 Külli Tammuril, ligi 6500 Denis Larchenkol, 5400 Peeter Talil ja 500 Maksim Iljinil. Neist osutuks valituks vaid Tali.
Sotsiaaldemokraatide kandidaadid kulutasid ligi 25 000 eurot. Sellest enamuse moodustasid reklaamikulud, millest 9000 eurot reklaamtrükised.
Enim ehk ligi 5500 neist kulutas Kajar Lember, 4500 Silver Tambur, 3700 Marina Kaljurand ja 3200 Karmo Kuri. Neist pääses riigikokku vaid Marina Kaljurand.
Parempoolsed kulutasid kampaaniale ligi 5700 eurot isiklikku raha, millest suurim osa kulus ajakirjandusreklaamile ning veidi vähem reklaamtrükistele. Enim panustas 3000 euroga Andres Laisk ja 1400 euroga Tõnu Aigro.
Eestimaa Ühendatud Vaskpartei kandidaadid kulutasid 2400 eurot, millest suurim osa kulus reklaamtrükistele. Suurim kulutaja oli ligi 1200 euroga Aleksei Teterev, teiste kulud jäid alla 400 euro.
Toimetaja: Barbara Oja