Rahandusministeerium uurib, kas Kärdla lennuliini leping sõlmiti seadusele vastavalt

Rahandusministeerium pöördus regionaalministeeriumi poole uurides, miks sõlmiti Tallinn-Kärdla-Tallinn avaliku lennuliini teenindamiseks järjestikku kolm lepingut avaliku pakkumismenetluseta ning kas see oli kehtivate nõuetega kooskõlas.
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium sõlmis tänavu augustis Tallinna–Kärdla lennuliinil avaliku liiniveo lepingu ettevõttega Diamond Sky, mis peaks liini teenindama tuleva aasta märtsi lõpuni.
See on aga juba kolmas leping, mis sõlmiti avaliku hinnapäringu alusel, küll aga pakkumismenetluseta ning seitsmeks kuuks.
Regionaalministeerium tugines hinnapäringus avaliku teenindamise lepingu sõlmimisel Euroopa määrusele, mis näeb ette erandliku aluse pakkumismenetlust korraldamata lepingu sõlmimiseks. Rahandusministeerium märgib, et lennuliini teenindamise õigus peaks antama avaliku pakkumise teel.
Tallinn-Kärdla-Tallinn lennuliini teenindamiseks on sõlmitud järjestikku kolm avaliku pakkumismenetluseta lepingut. Neist esimene möödunud suvest käesoleva aasta alguseni Transaviabaltikaga, teine jaanuari lõpust augusti lõpuni Diamond Skyga ning kolmas samuti Diamond Skyga augusti lõpust tuleva aasta märtsini.
Rahandusministeerium leiab, et kolme järjestikuse otselepingu sõlmimisega võis regionaalministeerium kahjustada Euroopa Liidu riigihankedirektiivi eesmärki ja hoiduda riigihangete seaduses nõuetele vastava riigihankemenetluse korraldamise kohustusest.
"Formaalselt ei ole eelnevate otselepingute kestust meile teadaolevalt pikendatud, kuid kõik kolm lepingut on sõlmitud järjestikku, selliselt, et lepingute summeeritud kestusperiood ületab määruses ette nähtud seitset kuud," märkis ministeerium.
Määrus näeb ette aga võimaluse otselepingu sõlmimiseks maksimaalselt seitsmeks kuuks, mis ei ole pikendatav.
Toimetaja: Barbara Oja