Kasutatud elektriautode müük kasvab

Transpordiameti andmeil on Eestis üle 800 elektriauto sel aastal omanikku vahetanud. Samas ütlevad autoeksperdid, et inimesed kardavad kasutatud elektriauto aku lühikest eluiga.
Tänavu on elektriautosid järelturul müüdud ligi 150 võrra rohkem kui terve möödunud aasta jooksul. City Motorsi kasutatud autode müügijuht Sander Kirss ütleb, et neilt ostetakse kuus kuni seitse elektriga sõiduautot kuu jooksul.
"Igal juhul see on tõusev trend. Maht kasvab ja ostujõud ka absoluutselt kasvab. Kui rääkida elektriautode hindadest, sisepõlemismootoriga autode hindadest, siis mis teha, pigem need vahed muutuvad väiksemaks, täna enam ei ole elektriauto poole kallim, nagu ta oli varem," rääkis Kirss.
Kirsi sõnul kahtlevad tihti ostjad kolm kuni viis aastat vanade elektriautode akudes. Samas lisas ta, et tänavatel liigub palju ka näiteks kümneaastase akuga autosid.
"Kaheksa aastat on sageli see, mis tootja annab garantiiks elektriauto akule, ta ei tähenda, et siis on aku läbi. Kindlasti võime öelda, et akud peavad paremini vastu kui esialgne kartus oli," sõnas Kirss.
Alexela e-mobiilsuse valdkonnajuht Alan Vaht ütles samuti, et elektriauto lühike eluiga on müüt.
"Võtame kõige esimesed Nissan Leaf 1 – nende autodega sõidetakse siiamaani. Kui auto algne sõiduulatus oli võib-olla ligi 200 kilomeetrit, kui aku mahtuvusest on järel 80 protsenti – ja seda enam kui 10 aastat vanal elektriautol – siis seda on maa ja ilm," rääkis Vaht.
Kirss sõnas, et kui inimene ikkagi tahab oma elektriauto aku välja vahetada, peab ta maksma kuni poole uue auto hinnast.
"See number on suur, aga ma arvan, et see autode akude vahetamise loogika ja vajadus võib-olla mingil hetkel tekib. Siis tekib sel juhul ka mingisugune turg, mingisugune tugi selle kohta. Meil sellist aktiivset vajadust autodel neid akusid vahetada tegelikult veel ei ole," ütles Kirss.
Praegu sõidab Eestis ligi 5100 elektriga sõiduautot.
Toimetaja: Barbara Oja