Finnair jätkab 2. juunist Tartu-lende

Aprilli lõpus GPS-signaali häirete tõttu Tartusse lendamise peatanud Finnair taasalustab sinna lendamist alates 2. juunist, kuna Tartu lennujaam võtab kasutusele lähenemislahenduse, mis ei nõua GPS-signaali.
Varem Tartu lennujaamas kasutatud lähenemismeetodid põhinesid GPS-signaalidel ning selle tõttu takistasid GPS-i häired selles piirkonnas lennukite lähenemist ja maandumist. Finnairi lennud Helsigist Tartusse peatati 29. aprillist.
Lennuliiklusteeninduse rakendatud maapealsete kaugusemõõtjate lahendus pakub alates 23. maist GPS-side probleemide korral alternatiivset navigatsioonivõimalust ka madalamas õhuruumi osas. Sellega on täidetud oluline eeltingimus Finnairi Helsingi-Tartu liinilendude taastamiseks, teatas Lennuliiklusteeninduse AS.
"Oleme saanud ametliku kinnituse selle kohta, et maapealsete kaugusemõõtjate ehk DME-de signaal pakub madalamas õhuruumi osas piisavat katet, et võimaldada lendajatel kasutada neid alternatiivse navigeerimisvahendina," ütles Lennuliiklusteeninduse tegevjuht Ivar Värk.
DME-d on maa peal paiknevad seadmed, millest tulev signaal jõuab õhusõiduki pardaarvutisse ning võimaldab õhusõiduki asukohta positsioneerida. DME-d on Eestis olnud kasutusel varemgi, viimasel aastal suurendas Lennuliiklusteenindus parema katvuse eesmärgil nende hulka üle Eesti. Märtsist on DME-d alternatiivne navigeerimisvahend kõrgemal kui 3 km toimuva liikluse puhul, nüüd laienes nende kasutatavus ka madalamasse õhuruumi.
Tartu lennuvälja lendude teenindamine Tallinna digitornikeskusest on pärast Finnairi lendude pausile panekut jätkunud ning jätkub ka edaspidi. Kahe Finnairi juhtumi kõrval pole olnud rohkem tagasipöördumisi või plaanitud lendude ära jäämisi GPS-häirete tõttu Tartus ega ka mujal Eesti õhuruumis, kinnitas Lennuliiklusteenindus.
GPS side häirete korral on piloodid Tartu lennuväljal kasutanud alternatiivseid navigeerimisvahendeid või lennuinformaatori tuge.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi