Tallinna-Tartu maanteel jääb ehitus pikaks ajaks soiku
Tallinna-Tartu maanteel valmis viimane neljarajaline lõik, Kärevere ja Kardla vahel, kaks aastat tagasi. Tänavu sai valmis Neanurme-Pikknurme 2 + 1 lõik ning praegu pole lähemas ega kaugemas tulevikus näha, et ehitus Eesti kaht suurimat linna ühendaval maanteel jätkuks, kirjutab Tartu Postimees.
Pea pool ehk 85 kilomeetrit 174-kilomeetrisest Tallinna ja Tartu vahelisest maanteest on neljarajaline, ligi kolmandik, 68 kilomeetrit, aga endiselt kaherealine.
Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Tallinna-Tartu lõik on riigi üks tähtsaimaid liikluskoridore, möönis transpordiameti teehoiukava juht Tarmo Mõttus. Sellest tõdemusest hoolimata ei ole neljarajalise Tallinna-Tartu maantee ehituseks raha ja järgneva kümnendi teehoiukavas suuri arendusi kavas pole, tõdeb ajaleht.
Kuigi ehitusplaanid jäävad aastateks kalevi alla, tegeleb transpordiamet praegu erinevas staadiumis ettevalmistustega peaaegu kõigil kaherajalistel lõikudel. Näiteks algab lähiajal Puurmani-Laeva lõigu eelprojekti koostamine ja lõpetamisel on eelprojekt Põltsamaa lähistel Kalikülas.
Transpordiameti hinnangul on järgmine ehitust vajav teelõik Mäost Imavereni, mille liiklussagedus on pärast neljarajalise tee valmimist Mäoni oodatust rohkem kasvanud ning jõudnud Mäo-poolses otsas enam kui 10 000 sõidukini ööpäevas.
Allikas: Tartu Postimees