Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Eesti raudtee kehvus takistab Tallinn-Riia kiirrongi tulekut
Majandusminister Edgar Savisaare idee Tallinn-Riia kiirrongist ei saa ilmselt teoks, kuna Eesti raudtee seisukord on liialt nigel.
Läti Raudtee on teatanud kavatsusest panna lähiaastatel Riia ja Valga vahel käima kiirrong, kuid kiire raudteeühenduse sisseseadmine Tallinna ja Riia vahel on Eesti raudtee nigela seisundi tõttu raske, kirjutas Postimees.
Eelmisel nädalal Läti suursaadiku Rihards Mucinsiga kohtunud majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar kinnitas huvi taastada Tallinna-Riia reisirongiühendus.
Selleks annab tema sõnul lootust Läti Raudtee reisijateveoga tegeleva tütarfirma Pasažieru
Vilciens idee avada lähiaastatel Riia-Valga kiirliin. Rongi lõpp-peatus on kavandatud Eesti
pinnale Valga jaama, kust Riiast tulija saaks ümber istuda Tallinna kiirrongile.
Plaani nõrgim külg on Savisaare hinnangul Eesti Raudteele kuuluva teedevõrgu kehv seisukord, eelkõige Tartu ja Valga vahelisel lõigul, kus rongid ei saa sõita kiiremini kui 40 kilomeetrit tunnis. See muudab sõiduaja pealinnade vahel seitsme-kaheksa tunniseks, mis tähendab, et rongiühendus ei suuda konkureerida bussi- või autosõiduga. Buss viib praegu Tallinnast Riiga vähem kui viie tunniga.
Majandusministeeriumi raudteetalituse juhataja Indrek Laineveeri sõnul sõltub kiirrongi tulek sellest, kas Eesti Raudtee korrastab Tartu-Valga raudteelõigu, sest aeglasel rongil poleks mõtet.
Eesti Raudtee pressiesindaja Priit Koffi sõnul aga takistab Eesti riik madalate kasutustasude poliitikaga raudteeomanikul vajalikke investeeringuid teha. Koffi sõnul on Eesti Raudtee esitanud majandusministeeriumile mitu taotlust, et kaasata Valga-Tartu-Tallinna rahvusvahelise rongiliikluse arendamiseks ka ELi raha, kuid ministeerium ei ole seda riikliku transpordi arengukavasse pannud.
Eelmisel nädalal Läti suursaadiku Rihards Mucinsiga kohtunud majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar kinnitas huvi taastada Tallinna-Riia reisirongiühendus.
Selleks annab tema sõnul lootust Läti Raudtee reisijateveoga tegeleva tütarfirma Pasažieru
Vilciens idee avada lähiaastatel Riia-Valga kiirliin. Rongi lõpp-peatus on kavandatud Eesti
pinnale Valga jaama, kust Riiast tulija saaks ümber istuda Tallinna kiirrongile.
Plaani nõrgim külg on Savisaare hinnangul Eesti Raudteele kuuluva teedevõrgu kehv seisukord, eelkõige Tartu ja Valga vahelisel lõigul, kus rongid ei saa sõita kiiremini kui 40 kilomeetrit tunnis. See muudab sõiduaja pealinnade vahel seitsme-kaheksa tunniseks, mis tähendab, et rongiühendus ei suuda konkureerida bussi- või autosõiduga. Buss viib praegu Tallinnast Riiga vähem kui viie tunniga.
Majandusministeeriumi raudteetalituse juhataja Indrek Laineveeri sõnul sõltub kiirrongi tulek sellest, kas Eesti Raudtee korrastab Tartu-Valga raudteelõigu, sest aeglasel rongil poleks mõtet.
Eesti Raudtee pressiesindaja Priit Koffi sõnul aga takistab Eesti riik madalate kasutustasude poliitikaga raudteeomanikul vajalikke investeeringuid teha. Koffi sõnul on Eesti Raudtee esitanud majandusministeeriumile mitu taotlust, et kaasata Valga-Tartu-Tallinna rahvusvahelise rongiliikluse arendamiseks ka ELi raha, kuid ministeerium ei ole seda riikliku transpordi arengukavasse pannud.
Toimetaja: Arno Põder