Volkswageni tegevjuht astus ametist tagasi
Volkswageni nõukogu koguneb täna erakorralisele kohtumisele, et arutada, milliseid samme skandaali tõttu ette võtta. Ettevõtte tegevjuht Martin Winterkorn astus ametist tagasi. Osad analüütikud spekuleerivad aga juba ettevõtte pankroti teemal.
USA ja Saksa uudistekanalite andmetel on USA algatanud juurdluse Volkswageni pettuse asjus, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Ettevõtte tegevjuht astus skandaali tõttu tagasi. Ta ütles, et on hiljutistest sündmustest šokeeritud ja et ettevõte vajab uut algust.
Ta lisas, et ei olnud pettusest teadlik, kuid tegutseb ettevõtte huvidest lähtuvalt.
Volkswagen on tunnistanud, et pettis USA seadusandjaid diiselautode heitgaaside emissioonide testiga, vahendas BBC. Samas teatas Saksamaa majandusminister Sigmar Gabriel, et Winterkorn võttis vastutuse tegude eest, mis tehti enne seda, kui tema ettevõtte juhiks sai.
"Ma austan tema otsust. Ta võtab vastutuse millegi eest, mis juhtus siis, kui ta ei olnud Volkswageni, vaid Audi tegevjuht," ütles Gabriel.
Winterkorn oli Volkswageni tegevjuht alates 2007. aastast.
Ettevõtte nõukogu kogunes täna, et arutada, mida tuleks edasi teha.
USA-s võib Volkswagenit oodata ees mitu uurimist ja see võib kaasa tuua suure rahalise kahju. Meedias spekuleeritakse seetõttu ka Volkswageni võimaliku pankroti üle.
TwentyFour Asset Managementi juht Mark Holman kommenteeris The Telegraphis, et pettus läheb tõenäoliselt ettevõttele maksma miljardeid ja toob kaasa suured hagid USA-s, mis võib viia pankrotini.
Samuti pakub Louisiana leht Bayoubuzz, et Volkswageni kohal ripub pankrotioht.
AFP ja Bloombergi andmetel kaalub USA justiitsministeerium võimalust, kas Volkswageni juhid ja ettevõte võivad saada kriminaalsüüdistused. New Yorgi tippadvokaat aga teatas teisipäeva õhtul, et juhtumiga seoses algatati uurimine.
Saksamaa valitsus teatas, et vaatamata Volkswageni kriisile püsib autotööstus riigi majanduse alustasana. "See on Saksamaa jaoks väga innovatiivne ja edukas tööstus, kus on palju töökohti," ütles majandusministeeriumi pressiesindaja.
"See on Saksamaa majanduse jaoks tähtis alustala ja me ei näe põhjust kahelda, et see nii ka jääb ja on jätkuvalt konkurentsivõimeline," lisas ta.
Skandaal tuli ilmsiks pärast seda, kui USA keskkonnakaitse agentuur (EPA) eelmisel reedel teatas, et Volkswageni diiselautode heitgaaside emissioon on palju suurem kui testid näitasid ja et mitme diiselauto juures kasutatud tarkvara võis heitgaaside tasemega petta. Testitud ja tegelikud andmed võisid erineda kuni 40 korda.
USA seadusandjad käskisid Volkswagenil kutsuda tagasi pool miljonit sõidukit nendesse installitud tarkvara tõttu, mis varjab heitgaaside taset.
Skandaal mõjutab ettevõtte hinnangul aga kokku 11 miljonit masinat ja firma on eraldanud skandaaliga seotud kulude katteks 6,5 miljardit eurot.
Toimetaja: Merili Nael