Balti jaama väljaku rajamise käigus võib jalakäijate tunnel kaduda
Põhja-Tallinna linnaosavanem Raimond Kaljulaid peab üpriski tõenäoliseks, et Balti jaama tunnelist saab lähitulevikus ajalugu, kui valmib Balti jaama avaliku ruumi uus lahendus.
2017. aasta linnaeelarves on ette nähtud vahendid, et viia läbi Balti jaama lähiala arhitektuurikonkurss. Linnaosavanem Raimond Kaljulaid rääkis ERR-ile, et see tõukub mitmest asjaolust. Kõige käegakatsutavam neist on see, et järgmise aasta sügisel valmib uus trammitee.
Linnaosavanema sõnul on tegelikult kogu Balti jaama vahetu ümbrus küllalt eklektiline: erinevatel aegadel on rajatud erinevaid kaubanduspindu, kioskeid.
"Need ühelt poolt varjavad vaadet Balti jaama hoonele ja Kalamaja poolt segavad pilti vanalinnale. Igal juhul ei jäta jaama lähiümbrus muljet ilusast, korrastatud ja mõnusast linnaruumist, kus aega veeta," lausus Kaljulaid.
Samal ajal toimub kogu Skoone bastioni vööndi tulevikuarutelu, ühtlasi algab järgmisel aastal Vana-Kalamaja tänava projekteerimine. Paratamatult on see tänav, mis tuleb linna poolt Balti jaama esise väljakuni välja.
Lahendus peaks arvesse võtma, et ka turistil, kes täna liigub ringi vanalinnas, oleks lihte Nunne tänavalt tulles liikuda läbi Balti jaama ümbruse ja sealt edasi mööda Vana-Kalamaja tänavat alla mere äärde, kuhu tulevikus perspektiivis tekib promenaad.
Kaljulaid leiab, et Balti jaama lähiümbruse projekteerimisel tuleks kindlasti puudutada jalakäijate tunneli küsimust ja perspektiivi. Linnaosavanema seisukoht on, et jalakäija tuleb tuua maa peale.
Tema hinnangul oleks mõistlik see, et jalakäija saab 24 tundi ööpäevas Toompuiesteed ületada maa pealt ja turvaliselt. Praegu on see tunnel öösiti üldse suletud, sest seal kaasnesid turvalisuse probleemid.
"Päeval ka inimesed väga ei taha seda läbida, see ei ole meeldiv. Praegu, kui seal on valgusinstallatsioonid, on see väga huvitav, aga inimestele üldiselt ei meeldi tunneleid läbida," usub Kaljulaid tunneli kadumisse.
Liiklus Toompuiesteele jääb, kuid Kaljulaid loodab, et see on tulevikus rahustatum. Lahendust vajav küsimus ala puhul on ka see, kuidas lõpetada olukord, et suur osa maast on kasutuses busside peatumise, parkimise ja ootealana.
"Transpordikorralduse seisukohast on see vajalik, aga linnaruumi seisukohast pole ilmselt mõistlik, et vanalinna ja Kalamaja vahelisse vööndisse jääb bussialune parkimismaa," sõnas linnaosavanem.
Tallinna 2017. aasta eelarve seletuskiri ütleb, et linnaplaneerimise valdkonnas on eelistuseks Tallinna mereäärse piirkonna areng ning selle järk järguline muutmine kvaliteetseks ja multifunktsionaalseks aastaringses aktiivses kasutuses olevaks linnaruumiks.
Seetõttu korraldatakse ideekonkursse Tallinnasse erinevate arhitektuuriliste ja kunstiobjektide rajamiseks, millest olulisemaid on Balti jaama avaliku ruumi arhitektuurivõistlus.
Toimetaja: Priit Luts