Reidi tee uuring: Pirita ja Lasnamäe – poolt; Põhja-Tallinn – vastu
Üldiselt on tallinlaste seas rohkem neid, kes Reidi teed toetavad, kui neid, kes on vastu, selgub värskelt avaldatud uuringust. Samas tunnistasid pea pooled küsitletutest, et nad ei ole teemaga kursis.
Faktum-Ariko küsitles 800 inimest ning 52 protsenti neist väitis, et on linna pakutud lahendustega mõnevõrra või hästi kursis. Kursisolijailt küsiti edasi, kas nad toetavad linna pakutud lahendust ning neist 436-st vastas 54 protsenti jaatavalt, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Tallinna linnalabori juhatuse liiget, arhitekt Elo Kiivetit uuringu tulemus ei veena, sest tema sõnul pole teada, kui hästi on inimesed tegelikult ikkagi kursis projekti mastaabi ja hinnaga.
"Me oleme käinud kohapeal väga palju inimestega rääkimas ja neile selgitamas ja tegelikult ei olda kursis. Ollakse kursis, et midagi tuleb kuhugi, aga inimesed ei tea, et on olemas alternatiivvariante ja nad ei tea, et kui ehitatakse selline tee, mis siis kaob - et kaob rand, et kaob park ja kaob ära mõnus mereäärne olemisruum," kommenteeris Kiivet.
Tallinna linnapea kohusetäitja Taavi Aasa sõnul on see aga lausvale. "Koos Reidi teega tuleb promenaad alates Russalkast kuni kesklinnani mere äärde, väga konkreetselt jalakäijate promenaad koos kergliiklusteega," kinnitas ta.
Elo Kiivet ütles, et kriitikud pole Reidi tänava vastu, vaid selle vastu, et rajatakse ebamõistlikult suur magistraal, mis muudab linna ja mere ühenduse keeruliseks. Kiiveti hinnangul vajaks Tallinn tervikpilti.
"Tervikpildis tuleks vaadata esiteks tervet Tallinna linna koos oma tagamaadega, sest suur osa sellest Reidi tee põhjendusest, mida linn toob, on Viimsi vald. Ja teiseks tuleb linna arendada vastavalt sellele nagu Tallinn on võtnud suuna - rohelise pealinna suunas ja säästliku planeerimise suunas," ütles Kiivet.
Taavi Aas kinnitas, et linn teeb koostööd ka Viimsiga. "Meil on ühised projektid, mis puudutavad Pärnamäe tee ja Narva maantee ristmikku, kus me tahame ka läbilaskevõimet suurendada, ühiselt ehitada sinna välja uus ristmiku lahendus, et läbilaskevõime oleks suurem, et tõepoolest kasutataks rohkem ka neid teid, mis ei too otse kesklinna, vaid viivad kesklinnast just nimelt kaugemale," rääkis Aas.
Aasa sõnul kavatsetakse ka ühistranspordi osas koostööd teha.
Toimetaja: Greete Palmiste