Tallinna lennujaam lõpetas öised ehitustööd
Kaks aastat kestnud ehitustööd Tallinna lennujaamas jõudsid lõpusirgele ning öösiti rohkem lennuradu ei sulgeta, teatas lennujaam.
Alates neljapäevast on lennujaamas kasutusel nüüdisaegne ja keskkonnasäästlik lennuvälja tuledesüsteem, mis aitab pilootidel halva ilma korral paremini näha ning suurendab lendude regulaarsust.
Lennujaama käitusdirektori Einari Bambuse sõnul ei mõjutanud ehitustööd märkimisväärselt plaanilist lennuliiklust.
„Lennuraja öine sulgemine mõjutas kahe aasta jooksul kokku kümmet lendu, kuid sama perioodi jooksul toimus lennuoperatsioone üle 24 000,“ märkis Bambus.
Ehitus läks maksma 34 miljonit eurot ning selle eest rekonstrueeriti lennuraja 20 aasta vanune kattekonstruktsioon, pikendati lennurada 3480 meetrini ning parandati ruleerimisteede ja õhusõidukite perroonialade süsteemi.
Arendusprojekti eesmärk oli tõsta Tallinna lennujaama lennuohutuse taset, tõhustada lennujaama keskkonnasäästlikku ja efektiivset käitamist ning leevendada lennujaama infrastruktuuri kahjulikku mõju ümbritsevale keskkonnale.
Lennuvälja idasuunale rajati täiendav õhusõidukite jäätõrje ala, ehitati välja lumesulamisplatsid, rajati lumesulamisvete ärajuhtimis- ja monitooringusüsteemid ning ehitati mootorite testimise ala.
Ehitustööde peatöövõtja oli Lemminkäinen Eesti AS ning ehituse maksumusest pool kaeti Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi rahaga.
Möödunud aastal kehtisid öised lennuliikluspiirangud 2. maist 16. novembrini, tänavu oli lennurada öösiti suletud viiel ööl nädalas alates 4. aprillist kuni oktoobri alguseni.
Lennuliiklusala arendamine jätkub aastatel 2019–2020, mil lennuväljale ehitatakse uusi õhusõidukite seisuplatse, lõunapoolset ruleerimisteed ning jätkatakse keskkonnamõjusid leevendavate tugirajatiste väljaehitamist.
Toimetaja: Karin Koppel