Eksamitulemused: 7 ettepanekut õpetajatele, õpilastele ja ülikoolidele ({{commentsTotal}})

Riigieksam.
Riigieksam. Autor/allikas: Postimees/Scanpix

Üldiselt on eesti õpilaste eksamitulemused kiiduväärt: suuri languseid ei ole märgata, head taset kinnitab ka PISA testide tulemus, mis näitab, et juba gümnaasiumisse minevad põhikoolide lõpetajad on heade teadmistega. Siiski toob Innove välja mõned mõtted, kuidas õpilasi loovamalt tööle panna ja tulemusi mitmekülgsemalt parandada.

Eksamiparandajate ja Innove tähelepanekuid eksamitelt:

  • eesti keele riigieksami sooritajatel jääb vajaka argumenteerimisoskusest, probleemide sõnastamise täpsusest ja refereerimisest;
  • need, kes sooritavad kitsa matemaatika eksami saja punkti lähedale, võiks kaaluda laia eksami valikut - 80 punkti ei oleks raske saavutada;
  • matemaatikaülesanded, millel võib olla mitu lahenduskäiku, võtavad õpilastel palju aega. Õpetajad võiks õpilasi matemaatikas üllatada ehk mitte harjutada reeglipäraseid ja stamp-tüüpi algebra ülesandeid, vaid proovida harjutusi, millel võib olla mitu lahendust;
  • võõrkeelte eksamit ei pea tegema, kui olete sooritanud kodu- või välismaise keeletaseme eksami mõnel muul moel: tasemetunnistuse saab teisendada eksamitulemuseks;
  • eesti keelt teise keelena õppivatel abiturientidel võiks olla rohkem julgust teha C1 taseme eksamit, sest see on juba kõrgem tase kui gümnaasiumi lõpuks nõutav B2 tase;
  • keelekümbluse meetodil õppinud abituriendid saavad lõpueksamitel paremaid tulemusi;
  • ülikoolid peaks mõtlema, kuidas luua eesti keelt teise keelena õppivatele tulevastele tudengitele parem hindamissüsteem: praegu vaadatakse vaid punktisummat ja jäetakse kõrvale taseme määratlus, mistõttu lähevad õpilased püüdma madalama taseme eksamilt kõrgemat punktisummat, mitte kõrgema taseme saavutamist.

  Vaata ka: riigieksamite tulemused koolide kaupa


Oletus madalamate matemaatikaeksami tulemuste selgitamiseks:

  • põhikoolis matemaatikatundides õppimata jäänud osi ei suuda gümnaasiumiõpe siluda, pingutama peab läbi kõigi kooliastmete;
  • kuna ülikoolide üldpädevustestid toimuvad enne lõpueksameid, võib Innove sõnul oletada, et õpilane ei pinguta gümnaasiumi lõpueksamil samal tasemel kui ta on saanud kinnitust, et pääseb ülikooli.


Tiit Ojasoo

Tiit Ojasoo 104 kirjast: rünnati ka neid, kes ei ole üldse milleski süüdi

Eesti vabariigi kontsertlavastuse üks lavastajatest Tiit Ojasoo märkis Äripäeva raadio saates "Persoon", et 104 kiri kindlasti mõjutas lavastuse ettevalmistusprotsessi ja tegelikult mõjutas ka täiesti süütuid inimesi. Sealhulgas tema ja Ene-Liis Semperi lapsi, mistõttu tõstatas Ojasoo küsimuse, et kas see kiri nende allkirjadega üldse täitis oma loodetud eesmärki.

ERR-i kirjutusvõistlus
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: