Analüütikud on Tallinki aktsia ülevõtmishinna suhtes eri meelt

Läti INVL Index Direct analüütiku Andrei Martõnovi hinnangul võib strateegilise investori vahetuse puhul Tallinki väikeaktsionäridele pakutavaks aktsia ülevõtmishinnaks kujuneda 1,5-2 eurot. Teised analüütikud nii optimistlikud ei ole.
"Aktsia hinnaks võib kujuneda 1,5 või koguni kaks eurot, kuid oluline on, kuidas ja kellele ettevõte müüakse - kas osana regionaalsest infrastruktuurist või kui laevafirmat," märkis Martõnov.
Swedbanki Baltikumi aktsiaanalüüsi juht Marek Randma sõnul sisaldab selline prognoos mitmeid eeldusi, näiteks investori leidmine, Tallinki strateegiline investeering ja enamusosaluse müük. "Lisaks ei ole prognoosil ajapiirangut. Sellist stsenaariumi ei saa välistada, aga seda võiks pidada üheks optimistlikumaks paljudest võimalikest stsenaariumitest," märkis ta.
Randma sõnul peab nägema, et aktsial on kasvupotentsiaal ka kaheeurose hinna juures. "Kui ostja näeks Tallinki omandamisel sünergiavõimalusi oma muude varadega, näeks ta Tallinkis tõenäoliselt suuremat väärtust, kui vaid iseseisva laevandusfirmana," ütles ta.
SEB Leedu kapitaliturgude analüütiku Eduardas Petrulise sõnul tähendaks aktsiate hind vahemikus 1,25-2 eurot 60 protsendi suurust tõusu.
"Nii suur hinnatôus vôib tähendada kahte asja. Esiteks, et ettevôtet juhiti enne ülevôtmist kehvasti ja teiseks sünergia saavutamist oma praeguse tegevuse ja Tallinki ülevôtmise kaudu," märkis ta.
Petrulise sõnul ei ole Tallinki praegust seisu arvestades pôhjust arvata, et ettevôtet oleks kehvasti juhitud.
"Sünergiad on vôimalikud, kuid mitte sellises mahus, mis seletaks nii suure hinnatôusu. Tallink tegutseb Läänemerel piiratud turul, kus on suur konkurents ja ettevôtte laevad on just selle turu tarbeks kohandatud," selgitas ta.
"Selleks, et Tallinki aktsiahind pôhjusega tôuseks, peab ettevôtte kasumlikkus märgatavalt tôusma. Ettevôtte ROE (return on equity) on praegu ca kuus protsenti, mis on kaks kuni neli korda madalam kui samalaadsetel ettevôtetel," ütles Petrulis.
Petrulis märkis, et Tallink on laevafirma, millest laevad moodustavad 80 protsenti ettevõtte koguvaradest ning seetõttu ei ole tôenäoline, et mingi regionaalne infrastruktuur võiks olla selle diili osa.
Tallinki ühe väikeaktsionäri, investeerimisfirma Trigon fondijuhi Veiko Visnapuu sõnul on omanikuvahetus saanud alguse Tallinki ühe aktsionäri Citigroup soovist osalus maha müüa.
Aktsiate vastu tunneb ilmselt huvi strateegiline investor, kes tahab saada rohkem kui ainult ühe tüki. Seega tehakse ilmselt ettepanek ka suurimale aktsionärile Infortarile, mille taga on Eesti ettevõtjad Ain Hanschmidt ja Enn Pant. Sellisel juhul peaksid ülevõtmispakkumise saama ka väikeaktsionärid.
Viimastel päevadel on Tallinki aktsia hind kiiresti kasvanud ning ulatub praegu 1,27 euro tasemele.
Toimetaja: Marek Kuul