Tallinna Sadam tahab Muuga söeterminali ala kiiresti taaskäivitada ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Muuga sadam.
Muuga sadam. Autor/allikas: Siim Lõvi/ERR

Tallinna Sadam tahab Muuga söeterminali ala võimalikult kiiresti taaskäivitada, kuid enne konkreetsete plaanide tegemist ootab ettevõte ära terminaliseadmete avaliku enampakkumise tulemuse.

Muuga kaubasadamas asuva söeterminali käitaja Coal Terminal AS esitas mullu kevadel pankrotiavalduse ning pankrotiprotsess käib senini.

Möödunud aasta jõulude eel kuulutas Tallinna Sadam välja enampakkumise Muuga sadamas asuva söeterminali ala hoonestusõigusele ja koostöölepingule. Konkurss lõppes 5. jaanuaril, kuid ühtki pakkumist ei laekunud.

Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm põhjendas konkursi pühade ajal korraldamist ERR-ile sellega, et sadamal on pankrotiprotsessiga edasi mineku ja ala taaskäivitamisega suhteliselt kiire. Coal Terminal oli pankrotis juba ligi pool aastat ja huvilised olid infoga juba ammu kursis.

"Nii et ma ei ütleks, et see paar nädalat oleks väga lühike aeg, asjahuvilised teadsid sellest päris pikalt," lausus ta.

Küsimusele, kas Tallinna Sadamal on terminalialaga konkreetseid plaane, vastas Kalm jaatavalt, kuid lisas, et praegu käib kinnistul olevate seadmete enampakkumine ning kuna hange käib, ei saa teemat praegu lähemalt kommenteerida.

"Võin ainult öelda, et huvilisi seekord on ja enam kui üks," ütles sadama juht. "Edasi on meil tõesti huvi võimalikult kiiresti see ala taaskäivitada. Siin ma rohkem edasi spekuleerida ei saa, sest siin on vara veel millestki rääkida. Aga tõesti, ala on suur, siia on tehtud päris ammu päris suured investeeringud ja loogiline, et me tahaks need kaid ja selle ala tootma panna võimalikult kiiresti".

Summa, mille pankrotistunud Coal Terminal Tallinna Sadamale võlgu jäi, ei olnud Kalmu sõnul märkimisväärne.

"See oli ammu teada, see ala ju seal seisis. Seal maksti pikaajaliselt hoonestusõigustasusid ja need olid üldiselt makstud. Nii et seal ei ole märkimisväärset võlga. Need on alati keerulised protsessid," tõdes ta.

Tallinna Sadama jaoks on Kalmu sõnul tähtis see, et valdus on nende käes tagasi ja vara müügi järel saab leida uusi investoreid ja partnereid.

Pakkumisi söeterminali seadmete ostmiseks ootab sadam kuni 5. veebruarini. Kui hoonestusõiguse pakkumisel oli alghinnaks 4,5 miljonit eurot, siis seadmete müügil ei ole alghinda määratud ja pakkujad saavad ise hinna määrata.

Toimetaja: Karin Koppel

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: