Tele2 laseb reklaamirobotitel müügimeeste eest eeltöö ära teha
Tele2 kasutab klientidele müügikõnesid tehes kõneroboteid, nii et kõnele vastaja kuuleb salvestatud teksti ning kui see teda veenab, suunatakse ta vestlema kõnekeskuse teenindajaga.
Telefonikõned mõnd toodet või teenust maha müüa üritavatelt müügitöötajatelt ei üllata ilmselt kedagi. Tele2 on aga võtnud selliste kõnede jaoks kasutusele teistsuguse taktika: telefonile vastaja kuuleb salvestatud reklaamteksti, mis reipal häälel reklaamsõnumit edastama asub.
Tele2 kommunikatsioonijuht Kertu-Kätlin Käis ütles ERR-ile, et telemarketingi kõnerobot teeb sisuliselt eelkõne, uurimaks, kas inimene on nende pakkumisest üldse huvitatud.
"Robot annab lihtsa võimaluse järgnevast müügikõnest loobuda, kui seda ei soovita. Kui inimene aga valib, et on pakkumisest huvitatud, suunatakse ta edasi kõnekeskusesse, kus temaga suhtleb juba teenindaja," selgitas ta.
Käisi sõnul jõuavad sel viisil telefonimüügispetsialistideni vaid need, kes on tõesti pakkumisest huvitatud ning inimestel on võimalus ise enne müügikõnet juba otsustada, kas soovivad järgnevat pakkumist üldse kuulata või mitte.
Kuigi on juhtunud, et eesti emakeelega klient saab kõne venekeelset teksti edastavalt kõnerobotilt, siis Käisi sõnul ei ole see nii mõeldud ja tuleneb andmebaasi eksitusest.
Seda, kui palju on robotilt kõne saanute hulgas neid, kes reklaamteksti lõpuni ära kuulavad, ei osanud Käis öelda, märkides, et nõustumise või loobumise statistikat ettevõte otseselt ei kogu ega analüüsi.
Toimetaja: Karin Koppel