Tele2 lõpetab soovimatute müügikõnede tegemise

Tele2 loobub alates mai lõpust soovimatute müügikõnede tegemisest ja lubab keskenduda olemasolevate klientide personaalsemale teenindamisele. Elisa lubas samuti seda kaaluda, Telia teatel tuleks aga niisugused kõned üldse ära keelata.
Tele2 teatel näitavad uuringud, et enamik müügikõnesid saanud eestlastest suhtub neisse negatiivselt ning neid ei soovita saada.
Tele2 tegevdirektor Chris Robbins ütles, et Eesti telekomifirmade olemasolevad kliendid tunnevad end tihti unarusse jäetuna ning leiavad, et hea pakkumise saavad ainult uued kliendid.
“Meie suuname edaspidi põhiressursi oma klientidele ja tahame, et esmajärgus oleksid õnnelikud just nemad,” lausus ta.
Koos telefonimüügi lõpetamisega loob ettevõte ligi 40 uut töökohta, et olemasolevaid kliente paremini, kiiremini ja personaalsemalt teenindada.
Tele2 avab paralleelselt spämmikõnede lõpetamisega mai lõpus veebilehekülje, kuhu kõikide operaatorite kliendid saavad kirja panna oma soovi müügikõnesid edaspidi saada või mitte saada.
“Nii on tagatud, et igal inimesel on võimalus ise otsustada, kas ta soovib, et talle keegi internetti, tolmuimejat või vitamiine telefoni teel müüb,” ütles Robbins ja kutsus ka teisi ettevõtteid üles veebilehte kasutama ning lõpetama inimeste agressiivne spämmkõnedega tülitamine.
Elisa kaalub loobumist
Elisa plaanib konkurendi otsust analüüsida ning otsustab alles seejärel, kas loobub sarnaselt Tele2-ga soovimatute müügikõnede tegemisest, ütles Elisa meediasuhete spetsialist Taavi Teder BNS-ile.
"Elisa on suurema osa telemüügi teenindusest juba täna suunanud oma olemasolevale kliendile. Samas on aktiivne telemüük olnud loomulik osa Eesti telekommunikatsiooni valdkonna tööst ning seetõttu oli Tele2 tänane sõnum uudiseks ka Elisale. Eelkõige plaanimegi nüüd järgmise tegevusena uut olukorda analüüsida ja alles seejärel hakata mõtlema tegevustele," lausus ta.
Telia Eesti erakliendiüksuse juht Holger Haljand ütles, et müügikõned ilma isiku eelneva nõusolekuta peaksid olema Eestis keelatud.
Ta lisas, et mõne aasta eest tegi Telia ettepaneku ka seadust muuta, et põhimõte, mille järgi võib eraisikutele reklaamposti saata ainult nende eelneval nõusolekul, laieneks ka müügikõnedele, sest viimased on soovimatutest e-kirjadest märksa häirivamad.
"Peame õigeks seda, et Eestis tekiks neutraalne ja keskne andmebaas, kuhu salvestuks info selle kohta, millised tarbijad on andnud nõusoleku müügikõnede saamiseks ning kes seda ei soovi," ütles Haljand.
Eestis on seadusega lubatud saata nimelist reklaami e-posti või SMS-i teel vaid inimese nõusolekul, aga helistada võib suvaliselt valitud numbritele. Eestis pole ka ühtset andmebaasi, kuhu end müügikõnede lõpetamiseks kirja panna.
Märtsis kirjutas ERR kõnerobotitest, mida Tele2 müügikõnede tegemiseks kasutab. Toona ei osanud ettevõte öelda, kui palju selliseid kõnesid tulemuslikuks osutuvad.
Toimetaja: Karin Koppel
Allikas: ERR, BNS