Tallinna kohtumaja kohale tuleb kõrghoone ja uus ühendustee ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1525950240000 | amCalendar}}

Harju maakohtu Liivalaia tänava äärse kohtumaja asemele lubab Riigi Kinnisvara AS-i algatatud detailplaneering ehitada kuni 14-korruselisi kõrghooneid ning ühtlasi kavandatakse läbipääsu Liivalaia tänavalt Tatari ja Uus-Tatari tänavale.

Harju maakohus kolib Liivalaia tänava hoonest tänavu valmivasse Lubja tänava kohtumajja, mistõttu jääb kohtuhoone tühjaks. Riigi Kinnisvara AS-i (RKAS) bilansis olev vara oleks aga perspektiivikam müüa arendusprojektina, sest vanale kohtuhoonele uut kasutust leida oleks keerukas. Seetõttu ongi RKAS algatanud detailplaneeringu uute hoonete rajamiseks Liivalaia kohtuhoone ja selle naabruses olevate Liivalaia 22 büroohoone ja Tatari 42 eluhoone asemele ning loodab arendusprojekti pärast planeeringu vastuvõtmist maha müüa.

"Hetkeseisuga saab öelda, et ta on meil 2019. aasta müügiplaanis, aga kindlasti ta ei ole selline kuu ajaga müüdav objekt. Eks see müügiperiood võib kujuneda seal pool aastat kuni aasta vähemalt," hindas RKAS-i arenduse projektijuht Tarmo Rammo.

Siiski pole aga päris välistatud ka selle jäämine riigi kätte.

"Võib-olla selleks hetkeks, kui me selle detailplaneeringu kehtestatud saame, on selgunud, et näiteks mõnel ministeeriumil on uut hoonet vaja. Kõigil ministeeriumitel täna ju veel uut hoonet ei ole," põhjendas RKAS-i arenduse projektijuht Tarmo Rammo.

Planeering näeb ette, et Liivalaia 20, 20a/22, 20b ja Tatari 42 krundid ühendatakse ning sinna rajatakse kolm uut äri- ja elumaja. Liivalaia 24 ehk senise kohtumaja kinnistule tuleb aga viis uut hoonet.

Neist kaks on 14-korruselised ja 44,9 meetri kõrgused, kaks 10-korruselised ja 35 meetri kõrgused ja neli neljakorruselised. Seejuures Liivalaia tänava kui magistraali äärde tulevad kõrgemad ja sisehoovi poole madalamad hooned.

Hoonetesse tuleb äri- ja kaubanduspindu, büroopindu ja ka korterelamuid. 85 protsendi pindade sihtostarve on ärimaa, 15 protsendil aga elamumaa.

Liivalaia 22 kinnistule rajatakse ka maa-alune parkla 261 parkimiskohaga ja väike haljasala.

Lisaks on plaanis pikendada Tatari tänavat Liivalaia tänavani, nii et tekib ühendus Tatari ja Uus-Tatari tänavaga. Ühesuunalise Uus-Tatari tänava suund muutub vastupidiseks ehk liikumine kulgeb edaspidi Liivalaia tänava poolt Ravi tänava suunas.

"Aktsendina on kõige kõrgemad praegu 14-kordsed majad, mis jäävad avatava Uus-Tatari ja Tatari tänava ristumiskohale Liivalaiaga, mis siis moodustavad justkui värava sinna, millest sisenedes jõutakse avalikku parki meenutavasse siseõue," kirjeldas arhitekt Martin Aunini kavandatud projekti projekteerimisbüroo ConArte juhataja Tiina Vilberg.

Tänavate ühendamise põhjendusena on detailplaneeringu arhitektuurses visioonis välja toodud, et nii tagatakse tänavavõrgustiku sidusus ja parem juurdepääs parklasse. Parkla peasissepääs tuleb Liivalaia tänavale, lisaligipääsud aga Tatari ja Uus-Tatri tänavale.

Uus-Tatari tänava ääres laiendatakse kõnniteed ning uued kõnniteed tulevad Tatari tänava pikendusega ja uute hoonete ümber. Ülekäigurajad on tõstetud, et liikluskiirus oleks väiksem ja jalakäijatele turvalisem.

Igapäevaselt võib uusarendus lisada ummikutega maadlevasse Liivalaia piirkonda 300 sõidukit, ent linn eeldab, et enamik rajatavatesse hoonetesse tööle ja elama asuvatest inimestest eelistab ühistransporti.

Kõige optimistlikuma stsenaariumi järgi jõuab projekt ehitusfaasi 2020. aastaks.

Toimetaja: Karin Koppel, Merilin Pärli

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: