Lohusalu elanikud jäid pikalt kestnud parklavaidluses võitjaks ({{commentsTotal}})

Foto: ERR

Lohusalu elanikud jäid võitjaks oma rannamändide kaitsmisel. Kuus aastat tagasi kehtestatud teemaplaneeringu järgi kavandas Keila vald mere äärde 215 uut parkimiskohta, mille ehitamiseks oleks tulnud raiuda puid ehituskeeluvööndis. Männid päästis kokkulepe uue, ühendatud Lääne-Harju vallavalitsusega.

Lohusalu lahe äärde ehituskeelu vööndisse oli planeeritud üks kolmest parklast. Neisse pidi 2012. aastal tehtud planeeringu järgi tulema 215 parkimiskohta. Siis kuulus see ala veel Keila valla koosseissu. Suur osa sealsetest mändidest oleks tulnud maha võtta, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Hetkel olemegi selle parkla 1 kavandatud piiril. On näha - otse mere kaldal. Ja kogu see parkla 1 siitmaalt asub ehituskeeluvööndis. Ümberringi laiub mets igas suunas," kirjeldas kohalik elanik Ulrich Reimets.

Igal kogukonnal on oma looduspühadus. Lohusalu omad uhkustavad hiigelkõrge kibuvitsavõsaga.

"Need hiigelkibuvitsad /.../ oleks parklate ehituse käigus kõik maha võetud," ütles kohalik elanik Kadrin Pintson.

Plaanitud esimese parkla teine serv on ehituskeeluvööndi piiril väikesel lagendikul. Sinna rajatakse väike parkla, ilma et peaks suurt hulka puid langetama.

"Siin ei olnud vaja ühtegi puud maha võtta. Siin on parkimiskohti kuni 12 autole. Selja taga ja ümberringi vaadates on täiesti piisav see 12 kohta," ütles Ulrich Reimets.

Sellisele kokkuleppele jõuti uue, Lääne-Harju vallavalitsusega pärast valdade ühendamist. Miks Keila vallal kuus aastat tagasi nii suuri parklaid metsa tarvis oli, uue valla valitsus ei tea. Kohalikud on rahul.

"Mina ei ole selle teemaplaneeringu algatamise juures olnud, kuna see algatati juba 2012. Mina olen ametis alates 2017, siis ma tõesti ei tea, mis see huvi või mõte seal taga oli," ütles Lääne-harju vallavanem Jaanus Saat.

"Parkimiskohad säilitatakse sobilikes kohtades, näiteks nagu siin lagedal alal ja teedeäärsetel aladel. Meile see lahendus väga sobib," ütles Reimets.

"Nii palju, kui me oleme näinud selliseid protsesse, kus kohalikud elanikud vallaga läbi räägivad, siis see on kindlasti kõige positiivsem ja kiireima ning valutuima lahenduse leidnud pretsedent," rääkis MTÜ Eesti Metsa Abiks kõneisik Linda-Mari Väli.

Kolme parklasse Laulasmaal plaanitud 215 parkimiskoha asemel rajatakse kohalike ja Lääne-Harju maavalitsuse kompromissi kohaselt 71 kohta - teede serva ja lagendikule.

Toimetaja: Merili Nael



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: