Mitmel pool ei vasta parkimiskohad nõutud laiusele
Pärnu maakohus tegi Pärnu haiglale ettekirjutuse, milles viitas, et haigla parkimiskohad on ettenähtust väiksemad ning hea ehitustava järgimine on kohustuslik, mitte soovituslik. Liiga väikesed parkimiskohad ei ole aga ainult Pärnu haigla probleem.
Mullu oktoobris riivas üks sõiduauto Pärnu haigla parklast välja sõites teist autot. Politsei tegi ebaõnnestunud manöövri sooritajale 600-eurose väärteotrahvi. Maakohus aga tühistas karistuse ning põhjendas, et ohver otsustas oma auto parklasse jätta, kuigi nägi, et teine juht oli hooletult parkinud ja talle vähe ruumi jätnud, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Esmalt peab arvestama sellega, et kohus ei otsustanud, kes kellele kahju peab hüvitama, vaid üksnes seda, kas seda parkimiskohalt välja sõitnud autojuhti saab karistada liiklusseaduse alusel. Kohtu ostus oli selline, et kuna kannatanu oli oma auto teadlikult ohtlikult parkinud, siis seda riivavat autot, liiklusõnnetuse põhjustajat karistada ei saa," selgitas advokaadibüroo Sirk & Saareväli vandeadvokaat Indrek Sirk.
Lisaks saatis kohus Pärnu haiglale märgukirja, milles viitas, et hea ehitustava järgi peaks parkimiskoha laius olema 2,7 meetrit, mitte 2,45 meetrit nagu oli haigla juures.
Pärnu haigla ei ole erand. Kui Tallinnas on enamik kaubanduskeskuseid oma väliparklate kohad laiemaks jooninud, siis siseparklate kohad on ikka liiga kitsad.
Näiteks hiljuti avatud T1 kaubanduskeskuse siseparklas on mõne parkimiskoha laius vaid 2,27 meetrit.
"2,7-le standardile vastab meie keskuse väliparkla, mis sai ehitusloa tõesti perioodil, millal kehtis see uus standard 2,7-meetrise parkimiskoha laiusega. Kogu keskus tervikuna sai ehiusloa juba aastal 2012, kui kehtis standard laiusega 2,5 meetrit parkimiskohtade osas. Selge on see, et hoonet kui sellist, kus on juba postid püsti, talad paigas, ei saa ja ei ole ka füüsiliselt võimalik ümber ehitada," põhjendas T1 Mall of Tallinn juhatuse liige Allan Remmelkoor.
Pärnu maakohus viitas, et hea ehitustava järgimine ei ole pelgalt soovituslik ning see kehtib nii hoone ehitamisel kui ka hilisemal korrashoidmisel.
"Kohus hakkab sisustama seda tänast olukorda, et millised on parkla omanike kohustused uute parklate rajamisel ja nende käigus hoidmisel. Päris mitu aastat järjest me oleme taotlenud majandus- ja kommunikatsiooniminiseeriumilt tänase ebamäärase olukorra lõpetamist ja seadusega täpselt ära määratleda, millised on parkalte omanike ja rajajate kohustused," ütles Eesti liikluskindlustuse fondi juht Mart Jesse.
Majandusministeerium teatas reedel, et plaanib parkimiskoha standardile selgema õigusliku tähenduse anda. Samas leiab ministeerium, et standard peaks kehtima eeskätt uutele või remonditavatele ehitistele, mitte juba olemasolevatele.
Toimetaja: Merili Nael