Tallink pole rahul ebavõrdse kohtlemisega sigarettide ostu piiramisel ({{commentsTotal}})

Silja Serenade pardakauplus
Silja Serenade pardakauplus Autor/allikas: Tallink

Laevanduskontsern Tallink soovib, et riik kohtleks laevareisijaid ja lennureisijaid võrdselt sigarettide maksuvabalt Eestisse toimetamisel kolmandatest riikidest.

2017. aasta lõpuni kehtis üldise piirmäärana 40 sigaretti, kuid tänavu jõustus seadusemuudatus, millega tõusis lennureisijate jaoks piirmäär 200 sigaretini.

Laevareisijate puhul olukord ei muutunud ja Eestisse toimetatav maksuvaba piirmäär jäi endiselt 40 sigaretini.

Seadusandja põhjendas seda väitega, et lennukipileti hinna tõttu ei ole lennureiside puhul ohtu, et reisi eesmärgiks oleks odavama aktsiisikauba toomine.

AS Tallink Duty Free tegi seaduseeelnõu menetlemisel ettepaneku, et varasemast kõrgem piirmäär kehtiks ka laevareisijatele, kuid riigikogus see toetust ei leidnud. Rahanduskomisjoni toonasel hinnangul võimaldas EL-i direktiiv teha kõrgema piirmääraga erandi vaid lennureisijatele.

Samuti teatas komisjoni esimees, et komisjon ei pidanud põhjendatuks tõsta üldist piirmäära 200 sigaretini tulenevalt oluliselt madalamatest tubakatoodete hindadest Venemaal ning piiriületuse lihtsust arvesse võttes.

Tallink väitis vastu, et olemasolev olukord tekitab ebaselgust ja ebavõrdset kohtlemist seoses Tallinki laevareisiga Tallinn-Marienhamn-Stockholm liinil, mis peatub Ahvenamaal kui EL-i välisel territooriumil.

Tallink Duty Free juht Aimar Pärna kirjutas sel nädalal rahandusministrile ja rahanduskomisjonile, et Tallink ei saa praeguse olukorraga nõustuda ning rahanduskomisjonil antud teema menetlemise käigus olnud info direktiivi võimalustest ning lähiriikide praktikast ei pruukinud olla täielik.

"Lisaks leiame, et ka laevareiside puhul puudub oht, et reisi eesmärgiks võib saada Eestisse odavamate sigarettide toomine. Samuti võimaldab direktiiv Eesti seadusandjal võrdsustada olemuslikult sarnases olukorras olevaid laeva- ja lennureisijaid ning samal ajal arvestada eriolukorda piiril kolmandate riikidega. Eestiga sarnases olukorras olev Soome on seda ka teinud," selgitas Pärna.

Tallink tõi kirjas välja, et Ahvenamaad läbivad laevareisid on lennureisidega võrreldavad seetõttu, et nende maksumuse, aga ilmselt täiendavalt ka ajalise kestuse (12-16 tundi) tõttu ei ole kõnealuseid laevareise pelgalt aktsiisivabastuse saamise eesmärgil mõistlik ette võtta.

Nii on Tallinki hinnangul laeva- ja lennukipileti hind võrreldav: lennupilet Tallinnast lähimasse kolmandas riigis asuvasse linna – Peterburi – maksab ühes suunas ligi 100 eurot, kuid laevapilet Tallinn-Ahvenamaa maksab ühes suunas ligi 100-150 eurot.

200-sigaretilise aktsiisivabastuse puhul on aktsiisivabastuse kaudu võimalik säästa vaid kuni 26,65 eurot, mistõttu ei õigusta aktsiisivõit pileti ostmist ei laevale ega lennukile.

"200 sigaretti ehk üks plokk ei ole ka ruumiliselt nii suur, et selle vedu laevaga oleks oluliselt mugavam kui lennukiga või et see tekitaks raskusi lennukipagasi piirangute täitmisel. Sigarettidest oluliselt suuremaid raskusi tekitaks alkoholi vedu lennukiga, ometi alkoholi puhul ei ole lennureisijatele erisust kehtestatud," kirjeldas Pärna.

Toimetaja: Priit Luts



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: