Eesti meelitab maailma suurimal toidumessil virtuaalse suitsusaunaga ({{commentsTotal}})

Eesti osales Grüne Wochel partnermaana 2014. aastal.
Eesti osales Grüne Wochel partnermaana 2014. aastal. Autor/allikas: põllumajandusministeerium

Berliinis alanud maailma suurimal põllumajandus- ja toidumessil Grüne Woche saab Eesti stendil käia virtuaalses suitsusaunas, väljapaneku keskmes on nagu alati Eesti toit. Kokku läheb messil osalemine Eestile maksma 60 000 eurot.

Messikülastajatele pakutakse virtuaalprillide abil suitsusauna elamust ja tutvustatakse UNESCO vaimse kultuuripärandi nimekirja kuuluvat Võromaa suitsusauna kombestikku. Koostöös Läti partneritega tõstetakse eraldi esile Liivimaa maitseid ja toidutootjaid, teatas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda.

Messil osalemise maksumus on Eesti jaoks umbes 60 000 eurot, pool sellest tuleb maaeluministeeriumi kaudu, üks osa summast Euroopa Liidult. Liivimaa maitsete väljapaneku korraldamist toetab Eesti-Läti programm piiriülese koostööprojekti "Livonian Culinary Route" raames.

"Eesti toiduained on juba 26. korda esindatud täna Berliinis avataval maailma suurimal põllumajandus- ja toidumessil Internationale Grüne Woche. Oleme viimase rohkem kui veerandsajandi jooksul tutvustanud Berliinis toimuval esinduslikul näitusel oma riiki, toitu ja turismivõimalusi," ütles Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhatuse esimees Roomet Sõrmus.

Sõrmuse sõnul on Eesti väljapaneku keskmes meie kaunis mets ja puhas loodus, Eestile omased loodusannid ning ulukiliha. Tootevalikust ei puudu ka eestimaalaste poolt armastatud traditsioonilised toiduained ja joogid. Kogenud reisikonsultandid tutvustavad messikülastajatele Eesti turismivõimalusi.

Maailma suurimaks põllumajandus- ja toiduvaldkonna messiks peetav Grüne Woche meelitab kümne päeva jooksul 18.-27. jaanuarini Berliini messikeskusesse üle 400 000 külastaja. Grüne Woche on eelkõige lõpptarbijamess, mis on sakslaste ja paljude teiste riikide põllumajandus- ja toidusektori esindajate jaoks olulise suursündmusena heaks platvormiks Eesti toidu tuntuse tõstmiseks.

Sellel aastal on Grüne Woche messil esindatud 35 Eesti ettevõtte tooted: Linnamäe Lihatööstus, Kehtna Mõisa OÜ, E-Piim Tootmine, Farmi Piimatööstus, Nopri Talumeierei, Andre Juustufarm, Tere, Liviko, Moe, A Le Coq, Kümmel ATM, DGM Shipping, Mobec, Kalev, Minna Sahver, Nordic Organic, Aare Jõumees, Bacula, RemedyWay, Mahetark, Must Küüslauk, Rõngu Mahl, Naat ja Naeris, Põltsamaa Felix, Tartu Mill, Eesti Pagar, Muhu Pagarid, Mooska talu. Liivimaa Maitsete stendilt leiab ettevõtted BerryMush, Epi talu, Mulgi Pruulikoda, Mulke Crisps, Mustjala Mustard, Siidrikoda ja Vaba Aed.

Eestiga samas hallis asuvad ka teiste Põhja- ja Baltimaade Läti, Leedu, Taani, Rootsi ja Norra väljapanekud. Messi tänavuse ametliku partnerriigi Soome väljapaneku leiab meie vahetust naabrusest hallist.

Toimetaja: Indrek Kuus



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: