Ragn-Sells ja ministeerium vaidlevad prügiauto astmelaual sõitmise üle ({{commentsTotal}})

Ragn-Sellsi prügiveok
Ragn-Sellsi prügiveok Autor/allikas: Ragn-Sells

Ragn-Sells AS soovis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt teada, kas prügiveoki laadija võib sõita väljaspool auto keret astmelaudadel. Ministeeriumi vastusest selgub, et kuigi seadus sellist asja täpselt ei sätesta, ei saa sellist sõiduviisi lubatuks pidada. Ragn-Sellsis aga ei mõisteta, miks peaks sellist asja keelama.

Ragn-Sells tahtis oma päringus teada, kas prügiveoki laadija võib tehase poolt paigaldatud spetsiaalsel astmelaual väljaspool autot sõita.

Ministeeriumi poolt vastati, et vastavalt liiklusseaduse järgi tohib sõitjaid sõidukis vedada ainult selleks ettenähtud kohtadel ja viisil.

"Jäätmete veoks valmistatud auto tagaosas olevad väljaspool sõiduki keret paiknevad astmed ei ole mõeldud tavaliikluses sõitjate veoks, vaid on pigem ette nähtud teatud tingimustel tööülesannete täitmiseks," märkis ministeeriumi teede ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter.

Tatter viitas, et kehtiv liiklusseadus ei võimalda Ragn-Sellsi poolt välja toodud kujul sõitjate vedu.

Ragn-Sells ei mõista ministeeriumit

Ragn-Sellsi turundus- ja kommunikatsioonijuht Rainer Pesti ütles ERR-ile, et nende jaoks on ministeerumi seisukoht üllatav, sest varem oli maanteeamet Ragn-Sellsile nõusoleku andnud. Pesti sõnul on Skandinaavias ja mujal Euroopas prügiautodel lubatud laadijat astmelaual sõidutada.

"See on hästi oluline just tiheasustuses, linnas. See on tähtis sellepärast, et laadija ei peaks 300 korda kabiini ronima, kui käiakse konteinereid tühjendamas. Astmelaual on turvaseadmed olemas, mis võimaldavad kohe reageerida, kui midagi muutub ohtlikuks," rääkis Pesti, ja lisas, et ettevõte sai just kätte uued Scania prügiveokid, kus kõik vajalikud seadmed olemas.

Peale maanteeameti, kes loa andis, küsis Ragn-Sells nõusolekut ka politsei- ja piirivalveametilt, kes luba ei andnud. Kuivõrd kahe ameti hinnangud olid vastukäivad, pöörduski Ragn-Sells lahenduse saamiseks MKM-i poole.

Ministeerum kaalub seaduse muutmist

Tatter tõi oma vastuses Ragn-Sellsile analoogia bussis seisvate reisijate veoga, mis on liiklusseaduses hinnatud ohtlikumaks kui istuvate reisijate vedu. Kuivõrd veoautos seisvate sõitjate vedu eraldi reglementeeritud pole, lähtus majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) hinnangus bussidele kehtestatud reeglitest – kui astmelaudadel kedagi vedada, siis saaks seda teha ainult lubatud sõidukiirusest väiksema kiirusega, kuid pigem üldse mitte.

MKM-i hinnangul peaks astmelaudadel inimeste veo jaoks kehtestama eraldi nõuded, kuid senikaua on tegu mittelubatud tegevusega. "Kuna neid nõudeid jäätmete veoks ettenähtud veoautole ei ole kehtestatud, ei ole seadusandja tahe seni olnud lubada sõidutada sõitjaid väljaspool veoauto keret paiknevatel astmelaudadel," märkis Tatter.

MKM algatas mullu liiklusseaduse muutmise seaduse ja kuivõrd astmelaual sõidu kohta on huvi tundnud ka teised ettevõtted peale Ragn-Sellsi, kaalub ministeerium vastava muudatuse lisamist menetluses oleva eelnõu juurde, märkis Ain Tatter.

Pesti ütles, et nad tutvuvad täpsemalt ministeeriumi vastusega ning otsustavad siis, mida järgmiseks tehakse.



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: