Paljudes kauplustes algas juba allahindluste aeg
Paljudes kauplustes on juba alanud allahindluste aeg. Eeskätt puudutab see kauplusi, mis pühadele eelnevast tarbimisbuumist eriti ei võida.
Traditsiooniliselt on aastas kaks suurt allahindluste perioodi. Üks on talvel pärast pühi ning teine on pärast jaanipäeva. Viimastel aastatel on aga allahindlused nihkunud üha varasemaks.
"Juba mitu aastat on see asi üsna pea peale keeratud," kinnitas Viru Keskuse juhatuse liige Ants Vasar ERR-ile.
"Asi on kaupluste strateegias ja taktikas," märkis ta. Kauplused püüavad meelitada kliendi sooduspakkumistega enda juurde enne, kui seda teeb konkurent.
Jaanuar ja veebruar on kaebanduses väga nõrgad kuud, sest inimesed on pühade eel raha ära kulutanud. Paljude kaupluste jaoks ei tähenda aga jõuluaeg suurt käibekasvu ning seega pole otseselt põhjust oodata ka allahindlustega.
Näiteks korraldavad praegu soodusmüüke riidekauplused. Baltika Grupi turundusjuhi Mari-Liis Küppari sõnul on viimastel aastatel tavapärane, et allahindlused algavad juba pühade-eel.
Ülemiste Keskuse direktor Ülo Pärnits kinnitas, et kuigi kauplustes ei ole praegu üleüldist soodusmüükide hullust, ei ole riidepoodidele jõulud eriline käibetegemisaeg ning tänavu on müüki vähendanud ka soe talv.
"Kui firma hakkab planeerima talvekollektsiooni, siis keegi ju veel ei tea, milline ilm tuleb. Praegu räägivad kaupmehed, et talvekaupa keegi ei osta," ütles Pärnits.
"Kuna varsti algab õige allahindlusperiood, kus kõik teevad allahindlusi, siis võib-olla [tahavad mõned] eristuda, et alustame varem ja saame kaubast lahti," kommenteeris ta.
Ka spordipoodides on allahindlused eeskätt seetõttu, et talveilm on vilets. "See on juba kolmas aasta, kus spordipoodidel ei ole kõige paremini läinud. Kas tuleb talv või tule, talvekaupu ostavad kauplused sisse ikka eeldusel, et tuleb. See kurb tõsiasi, mis akna taga on, paneb varude juhtimise teravalt päevakorda," selgitas Ants Vasar.
Samuti viitas Vasar, et ehitus- ja majapidamistarvete kauplustes on juba peaaegu kuu kestnud soodusmüügid. "Tahetakse panna inimestel mõtted liikuma, et äkki soetada praegu midagi, mis jõulumüdinas pähe ei tule," märkis ta.