Pärnu raudteerööpad võetakse Rail Balticu ootuses üles

Edelaraudtee pöördus valitsuse poole palvega arvata avaliku raudtee hulgast välja Pärnu ja Raeküla jaamavahe raudteerööpad, kuna raudteelõik ei ole ülemöödunud aastast kasutusel olnud ja samale trassile rajatakse Rail Baltic.
Rail Balticu projekti koordinaator Kristjan Kaunissaare sõnul arvestatakse Pärnu Rail Balticu terminali projekteerimisel eeldusega, et seal enam toimivat 1520 raudteed ei ole.
Lelle ja Pärnu vahel olevat raudteed hakatakse aga Rail Balticu materjalivedudeks rekonstrueerima.
Pärnu-Raeküla jaamavahe rööbastee ala kattub olulises osas Rail Balticu planeeringualaga, seetõttu on Rail Balticu ehituse plaanipärase toimimise eelduseks oluline rööbastee lammutamine.
Raudtee kuulub sellel lõigul hoonestusõiguse alusel Edelaraudteele ja mida nad taotluse rahuldamise korral ülesvõetavate rööbaste, liiprite ja pöörangutega edasi teevad on nende otsustada.
"Kuna Lelle-Pärnu raudteetrassil lõpetati reisijatevedu raudtee kehva seisukorra tõttu, siis ilmselt ei ole võimalik ülesvõetavaid sõrestikke näiteks muusse asukohta maha panna," märkis Kaunissaare.
Raudteeseaduse kohaselt arvab valitsus raudteeinfrastruktuuri avalike raudteede hulgast välja raudtee-ettevõtja taotluse alusel. Valitsusel on Kaunissaare sõnul õigus jätta rahuldamata raudtee-ettevõtja taotlus tema majandamisel oleva raudteeinfrastruktuuri väljaarvamiseks avalike raudteede hulgast, kui infrastruktuuri on vaja kasutada üldistes huvides avalikuks reisijateveoks.
Riik ei ole Lelle-Pärnu raudteelõigul avaliku reisijateveo teenust tellinud alates 2018. aasta detsembrist.
Toimetaja: Barbara Oja