Tallinn toetab ringraudtee eriplaneeringu algatamist

Tallinna linn toetab Harjumaa omavalitsuste liidu (HOL) koostatud Tallinna ringraudtee riigi eriplaneeringu algatamise taotlust ja on nõus eriplaneeringut rahastama.
Tallinn palub taotluse alusel algatada riigi eriplaneering Tallinna ringraudtee trassi ja ruumivajaduse täpseks määramiseks.
"Anname põhimõttelise nõusoleku riigi eriplaneeringu rahastamises osalemiseks, kuid teeme ettepaneku riigi eriplaneeringu tellimise rahastamiseks riigieelarvest," kirjutas Tallinna abilinnapea Andrei Novikov pöördumises HOL-ile ja rahandusministeeriumile.
Ta selgitas, et ringraudteed tuleks käsitleda riiklikult olulise objektina, millel on eeldatavalt oluline mõju riigi majanduse arengule, elanikkonna turvalisuse tagamisele, riigikaitsele ja kliima eesmärkide saavutamisele.
Nagu HOL, soovib ka Tallinn, et ringraudtee trassi määramisel eelistataks lõuna poolt Ülemiste järve ehk väljaspool Tallinna territooriumi kulgevat trassi.
"Juhime tähelepanu, et Tallinna linn on oma varasemates kirjades korduvalt välistanud Harju maakonnaplaneeringus planeeritud põhja poolt Ülemiste järve kulgeva ümbersõiduraudtee trassi, sest see kulgeb läbi Tallinna tiheasustusalade, möödub vahetult Ülemiste järvest ning läbib Ülemiste Rail Balticu ühisterminali, ega täida seega seatud eesmärke," lisas Novikov.
Abilinnapea tõi välja, et lõunapoolne ringraudtee trass võimaldaks lisaks eeltoodud negatiivsete mõjude vältimisele arendada linna ja lähivaldade vahelist reisirongiliiklust.
Riigihalduse minister Jaak Aab ütles augusti lõpus ERR-ile, et ta pooldab ringraudtee eriplaneeringu algatamist ning seda võimalikult kiiresti, sest tegu on perspektiivika projektiga.
Aabi sõnul oleks eriplaneering ettevalmistus ringraudtee ehitamisele ning kümmekonna aastaga võiks ringraudtee valmis olla.
HOL-i koostatud ajakava järgi algatataks eriplaneering 2021. aasta teises kvartalis ning see kehtestataks 2023. aasta lõpuks. Projekteerimine kestaks aastatel 2024 kuni 2027, samal aastal algaks ka ehitamine, mis kestaks 2030. aastani. Rongid saaksid raudteel sõitma hakata 2032. aasta alguses.
HOL-i hinnangul saaks Tallinna ringraudteega lahendada mitu kitsaskohta: viia ohtlikud veosed Tallinna kesklinnast välja, luua uued arenguvõimalused kasvava ettevõtlusega Paldiskile ning uued võimalused reisirongidele, sest Balti jaam on oma vastuvõtupiiri juba saavutanud.
Toimetaja: Marko Tooming
Allikas: BNS, ERR