Transpordifoorum: Eesti peaks PPP projektidesse ettevaatlikult suhtuma
OECD Rahuvsvahelise Transpordifoorumi (ITF) analüüsi kohaselt peaks Eesti suhtuma ettevaatlikult avaliku ja erasektori partnerluse (PPP) kaalumisele maanteede ja raudteede ehitusel.
ITF-i projekt oli osa Eesti uue transpordi- ja liikuvuse arengukava väljatöötamisest järgmiseks 15 aastaks.
"Peame pöörama rohkem tähelepanu nii transpordi süsinikuheite vähendamisele kui ka ühenduvuse parandamisele, mis on küll väljakutseid pakkuvad, kuid väga olulised eesmärgid. Nüüd on meil parem ülevaade oma tugevustest ja valdkondadest, kuhu peame rohkem tähelepanu pöörama," rääkis majandusminister Taavi Aas.
ITF-i analüüs uuris Eesti transpordisüsteemi väljakutseid ja võimalusi, selle tulemused peaksid aitama Eestil arendada kvaliteetsemaid transpordi lahendusi enda inimestele ja ettevõtetele.
Uuringu kohaselt tuleks Eestil transpordisüsteemi arendamiseks juurutada põhimõtet saastaja maksab, mis aitaks tagada tõhusama taristu hoolduse ja hangete süsteemi.
Samuti peaks analüüsi kohaselt sõltuma Eesti riik ettevaatlikult avaliku ja erasektori partnerluse kaalumisele maanteel ja raudteel ning töötada selle nimel, et Rail Balticule loodaks ühine juhtimismudel koos teiste projektipartneritega.
Analüüs märgib, et Eesti peaks tegema hangete süsteemi põhjaliku analüüsi ja kaaluma infrastruktuuri hankesüsteemi täiendamist.
ITF-i peasekretär Young Tae Kim rõhutas, et valitsused peaksid lähenema transpordipoliitika väljakutsetele süstemaatiliselt ja pikaajaliselt."See tähendab: tõenditel põhineva ja selgete eesmärkide saavutamiseks ühtse poliitika rakendamist," lisas ta.
Projekti rahastati Euroopa Liidu struktuurireformide toetusprogrammist ja selle viis ellu Rahvusvaheline Transpordifoorum koostöös Euroopa Komisjoni struktuurireformide tugiteenusega (SRSS).
Toimetaja: Barbara Oja