X

Laadi alla uus Eesti Raadio äpp, kust leiad kõik ERRi raadiojaamad, suure muusikavaliku ja podcastid.

Ministeeriumi toidulisandite teavituskampaania maksab üle 16 000 euro

Pressikutse kampaania avaüritusele saadeti ajakirjanikele kilest kaanega pakis, kus sees olid toiduained.
Pressikutse kampaania avaüritusele saadeti ajakirjanikele kilest kaanega pakis, kus sees olid toiduained. Autor/allikas: ERR

Regionaal- ja põllumajandusministeerium tellis suhtekorraldusfirmalt Alfa-Omega Communications üle 16 000 euro maksva teavituskampaania, et juhtida inimeste tähelepanu toidulisandite ülemäärasele tarbimisele toidulaual. Muude tegevuste seas hõlmas see ka ajakirjanikele toidupakina pressikutse saatmist.

Regionaal- ja põllumajandusministeeriumi avalike suhete nõunik Julius Koppel ütles ERR-ile, et ministeeriumi tellimusel viib suhtekorraldusfirma Alfa-Omega Communications läbi tarbijate teavituskampaaniat toidulisandite tarbimisest ja võimalikest ohtudest.

"Ministeerium leidis teenusepakkuja avatud hankega. Teenusepakkuja korraldab teavituskampaania, mis hõlmab sihtrühmani jõudmiseks sobiva loov- ja meediastrateegia koostamist ning meediapindade planeerimise, broneerimise ja vahendamise ning teavituskampaania projektijuhtimise teenust jne," lisas ta.

Hanke eeldatav maksumus on 16 240 eurot ilma käibemaksuta. 

Täpsemalt on tegemist regionaal- ja põllumajandusministeeriumi kampaaniaga "Korralik toit ei vaja toidulisandeid", mille eesmärk on julgustada tarbijaid tegema oma tervisele õigeid valikuid ning suurendada üldist teadlikkust toidulisandite ohutust ja läbimõeldud tarbimisest. Kampaaniat tehakse koostöös Tervise Arengu Instituudiga.

Regionaal- ja põllumajandusministeeriumi toiduohutuse valdkonna peaspetsialisti Evelin Kivima sõnul on kampaania eesmärk tõsta inimeste teadlikkust toidulisandite tarbimisel. "Toidulisandid ei ole ravimid ja osa neist võivad sisaldada tugevaid toimeaineid. Toidulisandite tarbimine peaks olema läbi mõeldud ning neid ei peaks võtma "igaks juhuks"," lausus Kivima.

Neli nädalat kestev kampaaniat tehakse suuresti online-meedias, kus suunatakse inimesed tutvuma Tervise Arengu Instituudi veebilehe toitumine.ee/toidulisandid põhjalikuma sisuga.

Alfa-Omega ülesandeks saab olema muu hulgas reklaamide ja videote tootmine ja plakati loomine, samuti meediastrateegia loomine ja rakendamine, mis viib info toidulisandite tarbimisest ja võimalikest ohtudest vähemalt 35 protsendini Eesti elanikkonnast.

Hanke tehnilises kirjelduses oli kirjas veel, et pakkuja võib oma tegevustes kaasata Eestis tuntud suunamudijaid, kellel on Facebookis või Instagramis vähemalt 15 000 jälgijat. "Mõjuisikud tuleb eelnevalt hankijaga kooskõlastada. Mõjuisiku täpne stsenaarium, mis sisaldab kajastatavaid teemasid, koostatakse koostöös hankijaga," seisis dokumendis.

Alfa-Omega saatis kutse pressikonverentsile ajakirjanikele omapärases vormis. Nimelt oli kilega kaetud pappkasti pandud tükk brokolit, üks kartul, porgand, paprika, kuivatatud aprikoosid, juust, vutimuna ja tomat.

Paralleelselt jõudis ERR-i postkasti pressikutse e-kirja kujul.

ERR ei saanud paraku ministeeriumist vastust küsimusele, kas ministeerium peab sellist lähenemist keskkonnasäästlikuks või miks sellise pakiga pressikutse saatmine üldse vajalik oli.

Toimetaja: Aleksander Krjukov

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: