X

Laadi alla uus Eesti Raadio äpp, kust leiad kõik ERRi raadiojaamad, suure muusikavaliku ja podcastid.

Google viskab reklaamküpsised prügikasti

USA tehnoloogiahiiglane Google
USA tehnoloogiahiiglane Google Autor/allikas: SCANPIX/REUTERS/ARND WIEGMANN

USA tehnoloogiafirma Google kavatseb juba sel aastal lõpetada selliste veebitehnoloogiate kasutamise, mille abil saavad ettevõtjad inimesi jälgida ja näidata nii neile suunatud reklaame. Tehnoloogiahiiglase otsus teeb reklaamifirmade elu keerulisemaks ning firmad kardavad raha kaotada.

Digitaalsetele reklaamidele kulutati eelmisel aastal ligi 600 miljardit dollari. Äri ajamisel kasutavad ettevõtjad tihti Google'i reklaamitööriistasid. Neljapäeval alustas aga Google piiratud ulatuses testiga, mis piirab küpsiste kasutamist Chrome'i brauseris. Aasta lõpuks kavatseb Google sellise tehnoloogia kasutamise lõpetada, vahendas The Wall Street Journal

Turundajad, reklaamitehnoloogia firmad töötavad nüüd selle nimel, et nende äri suudaks muutunud olukorraga kohaneda. 

"Tööstus pole praegu selleks valmis," ütles ärigrupi IAB Tech Lab juht Anthony Katsur. 

Google teatas, et teeb koostööd teiste firmadega. Firma teatas, et Google'i uued reklaamitööriistad on mõeldud selleks, et reklaamifirmad saaksid edasi äri ajada, samal ajal aga austades tarbijate privaatsust. 

"Oleme kindlad, et tööstus saab hakkama ja tuleb toime," ütles Google'i tippjuht Anthony Chavez.

Pärast Google'i muudatust ei saa reklaamimüüjad enam interneti kasutajatest nii üksikasjalikku ülevaadet. Praegu maksavad reklaamijad raha, et suunata oma tooteid ja teenuseid konkreetsele sihtrühmale. 

Paljudele kasutajatele aga ei meeldi, et firmad nende veebitarbimist jälgivad. Google'i viimane samm võib lõpuks tähendada seda, et veebikasutajad näevad vähem selliseid reklaame, mis vastab nende interneti kasutamise harjumusele. Google plaanib edaspidi kasutada uusi tehnoloogiaid ning siis ei saa enam teised reklaamifirmad Chrome´i kasutajaid jälgida.

Ka tarbijakaitsjad on öelnud, et kolmandate osapoolte veebiküpsised rikuvad kasutajate privaatsust. 

Google plaanis juba 2020. aastal lõpetada kasutajate jälgimisel põhineva reklaamitehnoloogia kasutamise, kuid pidi reklaamitööstuse surve tõttu seda sammu mitu korda edasi lükkama. Google'i konkurendid juba seavad selliste tehnoloogiate kasutamisele piiranguid.

Toimetaja: Karl Kivil

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: