Rail Baltic Estonia sõlmis põhitrassi esimese lõigu ehituslepingu

Rail Baltic Estonia sõlmis reedel uue raudtee põhitrassi esimese lõigu ehituslepingu ühispakkujatega AS TREV-2 Grupp ja AllSpark OÜ.
Ülemiste jaama idaküljest algav ehituslõik on 4,8 kilomeetrit pikk ning kulgeb kuni Lagedi tee ristumiseni Soodevahes Rae vallas. Ehituslõiku jääb ka osaline Ülemiste jaama seisupargi muldkeha ehitus, samuti tuleb osaliselt ehitada perspektiivse sõiduautode pealelaadimisjaama raudteeosa muldkeha, teatas Rail Baltic Estonia.
Rajatava põhitrassi muldkeha laius on antud lõigus 14 kuni 20 meetrit ning ehitustöödega alustatakse käesoleva aasta kevadel. Koos raudtee muldkehaga rajatakse ka vajalik drenaaž, kaablikanalisatsioonid, maaparandussüsteemid, tugimüürid ja teostatakse erinevate tehnovõrkude ümbertõstmised, samuti tuleb raudteemuldesse antud lõigul ehitada ka üks truup millega tagatakse läbipääs väikeloomadele.
Lepingu maksumuseks on 34,2 miljonit eurot, mida finantseeritakse 85 protsendi ulatuses Euroopa ühendamise rahastust.
Ehitustööd algavad kevadel ning peaksid lepingu järgi antud lõigus lõppema 2027. aasta keskpaigaks.
"Täna antud allkirjadega oleme viimaks jõudnud punkti, mis tähistab raudtee põhitrassi ehitamisega alustamist. Lisaks oleme tänaseks kuulutanud välja ka juba ülejäänud põhitrassi ehitushanked Harjumaa osas," lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.
Möödunud aasta lõpus välja kuulutatud järgmiste ehitushangete realiseerumisel saab ehitusega alustada rohkem kui kolmandikul Rail Baltica Eesti trassist.
Rail Baltic saab olema raudteeühendus, mis liidab Eestit lõunanaabrite ja Kesk-Euroopaga. Rajatav taristu võimaldab reisijatel jõuda Tallinnast Pärnusse 40 minutiga ja Riiga ühe tunni ja 42 minutiga. Rail Baltic Estonia on raudtee arendaja Eestis ja tulevikus selle raudtee Eesti osa taristu haldaja.