Suursaarte liinide vedaja hanke tähtaeg nihutati märtsi

Regionaal- ja põllumajandusministeerium pikendas suursaarte parvlaevaliinide vedaja hanke tähtaega märtsi alguseni, sest hankedokumendid vaidlustati.
Regionaal- ja põllumajandusministeerium kuulutas mullu novembris välja rahvusvahelise riigihanke Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa parvlaevaliinide vedaja leidmiseks seitsmeks aastaks alates 2026. aasta sügisest.
Hanke tähtaeg oli 1. veebruar, kuid kuna hankedokumendid vaidlustati, lükati pakkumuste esitamise tähtaeg 5. märtsile, ütles ERR-ile regionaal- ja põllumajandusministeeriumi ühistranspordi osakonna juhataja Andres Ruubas.
Hanke tingimustes oli muu hulgas ka nõue, et kasumimarginaal kogu lepingu täitmise perioodi jooksul võib olla kuni kaheksa protsenti, oodatud on võistlevad pakkumused. Praegu veab suursaarte ja mandri vahel reisijaid Tallinna Sadamale kuuluv TS Laevad.
Hanke periood on 1. oktoober 2026 kuni septembri lõpp 2033 ja ministeerium soovib leida ühe lepingupartneri mõlemal liinil opereerimiseks.
Hankeperioodi lõpus, 2033. aastal, plaanib riik tuua liinile uued, keskkonnasäästlikud laevad.
Aastal 2026 peaks aga Virtsu ja Kuivastu vahel sõitma hakkama uus parvlaev.
Tegu on 40 miljonit maksva hübriidlaevaga, mis kasutab kütuseks muu hulgas vesinikku ja elektrit.