Kangru uue liiklussõlme ehitus Tallinna piiril algab aprillis-mais
Kõige varem tänavu aprillis algavad uue Kangru liiklussõlme ehitustööd, millega Viljandi maantee viiakse Kangru külast mitusada meetrit eemale. Veidi üle kahe kilomeetri pikk lõik ehitatakse neljarajaliseks Tallinna piirist kuni Luigeni.
Kangru liiklussõlme ehitustööd algavad aprillis-mais ning lõppevad 2026. aasta veebruaris, öeldi ERR-ile transpordiametist.
Viljandi maanteel ehitatakse lõik, mis algab Tallinna piirist ja lõppeb Luige alevikuga, neljarajaliseks. Seega jääb Viljandi maantee ots, mis lookleb Tallinna piirides kuni Pärnu maanteeni, endiselt kaherajaliseks.
Uus neljarajaline tee ehitatakse praegusest Viljandi maanteest mõnisada meetrit lääne poole. Olemaolev maantee jääb osaliselt kohalikuks teeks ja osaliselt likvideeritakse, ütles transpordiameti põhja osakonna ehituse projektijuht Ksenia Haavistu.
Sel aastal toimuvad tööd peamiselt praeguse Viljandi maantee ja Raku järve vahel, maanteeliiklusest eemal. Kevadel on plaanis alustada rajatiste ehitamisega, lausus Haavistu.
"Olulisematest liikluskorralduse muudatustest antakse liiklejatele aegsasti teada, muuhulgas läbi portaali tarktee.ee. Üldjuhul peab objektil ehituse ajal olema korraldatud liiklus selliselt, et oleks võimalik liikuda kiirusega vähemalt 50 km/h ning tagatud peab olema 1+1 lahendus," ütles ta.
Kangru liiklussõlme ehitatakse viis raudbetoonist rajatist – neli viadukti ja üks kergliiklustunnel. Kolm viadukti nendest ületavad tulevast Rail Balticu raudteetrassi ning üks ületab tulevast neljarajalist Viljandi maanteed.
Üks Rail Balticu trassi ületavatest viaduktidest on mõeldud kergliiklejatele. Kergliiklustunnel rajatakse Viljandi maantee alla.
Kangru liiklussõlme ehitamise käigus lahendatakse Viljandi maantee, Kurna-Tuhala tee ja Rail Balticu raudtee omavahelised lõikumised. Tööde käigus rajatakse kergliiklustee, mis viib Kangru külast Raku järveni, praegune Viljandi maantee ja Kurna-Tuhala ristumine muudetakse mitmetasandiliseks.
Ehitustööde tellijaks on transpordiamet, ehitama hakkab AS GRK Eesti. Nelja pakkuja konkurentsis AS-ile GRK Eesti hankevõidu toonud pakkumus oli 21,2 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Kangru liiklussõlme ehitamist rahastatakse sada protsenti Euroopa taasterahastust.