Tallinna ringtee Kanama viadukt läheb kevadeni kinni
Transpordiamet sulgeb 4. novembrist liiklusele rekonstrueerimistöödeks Tallinna ringtee Kanama viadukt ning sellega seotud ajutine liikluskorraldus jääb kehtima kuni järgmise aasta kevadeni.
Tallinna–Pärnu–Ikla maantee Kanama viadukti ja selle lähiala täieliku ümberehituse vältel suletakse liiklus üle viadukti ning Tallinna ringtee liiklus pääseb üle Tallinna–Pärnu maantee ajutiste fooriristmike abil. Kogu ehitusobjekti piires kehtestatakse kiiruspiirang 50 km/h.
Transpordiameti põhja osakonna juhataja Viktor Kisseljov ütles, et praegune viadukt on aastakümneid vana ning amortiseerunud, mistõttu ei ole see enam ohutu ega vasta kaasaegsetele nõuetele.
"Vana viadukti lammutamine ja uue rajamine aitab parandada liiklusohutust ning loob sõjaväetranspordile, raskeveokitele ja eriveostele võimaluse kasutada liikumiseks seniste kõrvalteede asemel viadukti, muutes seeläbi liikumist mugavamaks ja sujuvamaks," rääkis Kisseljov.
Ümbersõidud igas suunas ja täpsem liiklusskeem on nähtav selgitavas animatsioonis
Toetuse väejuhatuse ülem kolonelleitnant Erki Soo ütles, et tegemist on hea näitega laiapindsest riigikaitsest, kus riigi toel paraneb võime liitlaste vastuvõtmiseks.
"Antud viadukti parandustöödega tõuseb selle silla kandevõime ja tänu sellele on meil võimalik üle selle silla liigutada ka raskeveoseid, sealhulgas liitlaste tanke. Seni oleme kasutanud ümbersõite, mis on toonud kuni tunniajase pikema transpordiaja. Teisalt on varem teatud lõikudes ka liiklust suletud, mis suurendab nendes sõlmpunktides liiklejate aega ja tõstab liiklusohtu," lausus Soo.
Töid teostava GRK Eesti AS-i projektijuhi Lauri Kanarbiku sõnul peavad Tallinna–Pärnu maanteel liiklejad arvestama kahe fooriristmikuga, üks enne ja teine pärast viadukti. Need autojuhid, kes soovivad Tallinna poolt tulles siirduda vasakule Tallinna ringtee suunas, peavad maanteel tegema tagasipöörde. Pikem lisatee on ringteel Keila poolt Tallinna suunas sõitjatele, kes vasakus suunas maanteele keerata ei saa ja nemad suunatakse Juuliku viaduktile.
Ajutine liikluskorraldus jääb kehtima kuni järgmise aasta maini. Täiendavad liikluspiirangud ja täielik liikluse peatamine toimub lühiajaliselt viadukti lammutustööde ajal novembri keskpaigas.

Uue Kanama viaduktiga tagatakse kandevõime, mida on vaja kaitseväetehnika või eriveoste transportimisel. Kanama sõlme rambid viiakse Tallinna–Pärnu maanteest eemale, sellega on võimalik põhiteel tõsta liikumiskiirust ja likvideeritakse ohtlikud ristumised, mida seni olid sunnitud tegema rampidele ja nendelt maha liikujad. Rahula tagasipöördekoha likvideerimise ja kogujatee ehitusega suletakse liiklusohtlik Rahula tagasipööre.
Tööde maksumus on 13,8 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks. Investeeringut kaasrahastab Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) 5,05 miljoni euro ulatuses läbi sõjalise mobiilsuse projekti EstMilMob, mille eesmärk on parandada Tapa linnaku suunalisi transpordiühendusi järgmise kolme aasta jooksul.
Värskelt rajatud viadukt plaanitakse avada suve alguses, kõikide tööde valmimisaeg on 2025. aasta septembri lõpp.

Toimetaja: Mirjam Mäekivi